Is het veilig om bankrekening én adresgegevens aan iemand in het buitenland te mailen?

dit in verband met een marktplaatstransactie

Toegevoegd na 43 minuten:
De geïnteresseerde bevindt zich in het buitenland en wil van mij een oude accordeon kopen en die op laten sturen, waarbij de verzendkosten meer dan de helft van de verkoopprijs bedragen. Ik heb zo mijn twijfels aan zijn goede bedoelingen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je het niet vertrouwt moet je het niet doen. Verder kan iemand niet zo veel kwaad met jouw banknummer en adres.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat doorgeven kan op zich geen kwaad want die kan er niet veel mee aanvangen.
U moet er wel op letten dat het geld een aantal dagen op uw rekening blijft staan alvorens uw instrument op te sturen.
Het gebeurt soms dat malafide mensen een overschrijving maken en zodra u het gekochte opstuurt terug naar hun bank gaan om die betaal opdracht in te trekken.
Sorry voor mijn vorig antwoord maar ik had het gegeven voor u die aanvulling gedaan had, ik dacht dus dat u koper was.