Mijn virusscanner detecteerd steeds : abirm.exe maar wordt steeds niet verwijdert hoe kan dat en wat is het?

Sinds deze week krijg ik telkens een melding van mijn virus scanner 'Microsoft Security Essentials' dat het Abirm.exe heeft gevonden, maar ik kan het niet verwijderen of het verwijdert zich niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

kijk even in de virus log files naar waar dat bestand staat ?
staat het bijvoorbeeld in een backup file een zeg maar systeemherstel bestand ?
meestal heeft dat een vreemde nietzeggende naam
dan heeft je virus scanner het bestand gevonden in een inactief (backup)deel van je windows.
mocht dit het geval zijn verwijder dan alle systeemherstel punten behalve de laatste
en scan dan nog eens
windows staat het verwijderen van virussen die in een backup vast zitten niet vanzelf toe
Dit moet je echt even met de hand doen

blijkt dat het wel in een aktief deel van windows staat zeg c:\windows\system32 of zoiets dan zit het hoogstewaarschijnlijk daar EN in de backup

probeer dan dit,start op in veilige modus (F8 tijdens het opstarten) kies velige modus
en scan daarna opnieuw deze maal kan de verwijdering wel plaats vinden

start daarna opnieuw op en verwijder opnieuw alle systeem herstel punten behalve de laatste
dat is meestal voldoende
laat hem daarna nog eens scannen
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, bedankt voor je uitleg :).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is me gelukt, het leek een bestand in een backup te zijn.