Mijn email is gehackt wat kan ik doen zodat het niet meer gebeurd?

Toegevoegd na 13 uur:
Ik heb gister mijn wachtwoord en vraag veranderd, maar ik word nog steeds gehackt. :(

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Tips om hacken te voorkomen

Voorkomen is natuurlijk beter dan genezen. Daarom de volgende tips:
Stel een veilig wachtwoord in als je een e-mailadres aanmaakt. Dus niet de naam van je huisdier of van je favoriete tijdschrift. Gebruik letters in combinatie met cijfers en leer het wachtwoord uit je hoofd. Schrijf het niet op een papiertje.
Vul een alternatief e-mailadres in.
Wissel geen wachtwoorden uit met andere mensen in je omgeving.
Reageer niet op mailtjes waarin je prijzen kunt winnen door op een link te klikken en in te loggen met je hotmailaccount. De kans is groot dat het gaat om “pishing mails”, een vorm van hacken.
Als je op andere computers inlogt met je e-mailadres, zorg er dan voor dat je e-mailadres en wachtwoord niet worden opgeslagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gehacked is een groot word, ik durf te wedden dat je zelf ergens (onbewust) je wachtwoord gelekt hebt of nog ingelogd was.

Een paar goede tips:
- Consequent zelf uitloggen na het bekijken van je mail op een openbare locatie.
- Moeilijk wachtwoord gebruiken, bij voorkeur geen woord en met enkele speciale tekens
- Vaak bij de inlogsessies kijken kijken (als die er zijn) op welke plekken je ingelogd bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om de week, maand je wachtwoord veranderen. Het werkt ook om een 2de e-mailadres aan te maken voor belangrijke account's zoals je bankaccount etc
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat je niet schrijft is of je open Wifi's gebruikt.
Als je dat namelijk doet is het een sport van menigeen om
via een legaal te downloaden programma al je informatie te zien.
De keren bij La Place zijn haast ontelbaar geworden dat al de info
van een laptop is te lezen.

Gebrui je géén WiFi; dan is de kans groot dat je eenzelfde inlognaam
en paswoord gebruikt die ook andere zaken van je behelzen.
Op site's en dergelijke: altijd iets anders gebruiken.

Voor de rest: waakzaamheid is altijd geboden. Met of zonder "inkijktooltjes"...