Wat te doen na een DDos-aanval ?

Hoi, mijn internet is vandaag ge-ddost (15-12-12). Dit omdat ik met iemand praatte die hij kent. En hij heeft een MSN Freezer op me account gezet. Ik weet zijn naam, ik weet z'n woonplaats en tevens heeft hij een illegale online community. Mijn vraag dus: Wat kan ik hier aan doen? Kan ik hier aangifte of iets dergelijke voor doen ?

Mvg.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Hoe ben je er achter gekomen dat het een ddos-aanval was en niet bijvoorbeeld een dos-aanval? Kan het niet gewoon zijn dat jij op msn op een verkeerde knop hebt geklikt en nu spyware of andere rommel op je pc hebt? Mocht je bewijzen hebben dat deze persoon kwaadaardige bedoelingen heeft dan kan je altijd aangifte doen bij de politie. Dit kan je echter niet online doen maar je moet naar het bureau. Dit omdat de dader benkent is. Toch heb ik mijn twijfels bij je beschuldigingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een DOS is een Denial of Service. Uitgevoerd door 1 systeem. Een DDOS is een Distributed Deniel of Service, uitgevoerd door meerdere systemen. Meestal uitgevoerd door een (Black) Hat-Hacker met een Zombie Netwerk.

Ik denk dat je situatie 1 bedoelt. Maar het zal meer te maken hebben met de MSN Freeze of andere software. Een DOS aanval is niet zomaar makkelijk met succes door 1 iemand uit te voeren. MSN stopt er overigens binnekort mee.