er zit een virus op mijn computer hoe verwijder ik deze?

ik heb een norton anti computervirus
en een avira
beide geven ze aan dat ik 4 virussen heb... ik weet alleen niet welke dit zijn en dat geven ze ook niet aan (alleen dat ik er 4 heb)
weet iemand hoe ik ze kan vinden en verwijderen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik denk dat je je virus scanners iets minder streng moet instellen. t zal wel een onschuldig spy-ware-dingetje zijn...

Antwoorden (1)

Twee antivirus programma's op 1 systeemdraaien is absoluut af te raden. Kies 1 van beide. Norton is prima in staat de virussen te isoleren (in een kluis plaatsen of in quarantaine zetten). Bij een herstart van het systeem zal hij het virus dan verwijderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
beide zijn proefversies, avira verloopt over ong. 2 a 3 dagen en norton heb ik daarom alvast geinstalleerd omdat ik het anders vergeet.
wat bedoeld u precies met quarantaine? alvast hartelijk bedankt voor uw reactie!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de scan is nu afgelopen en hij geeft inderdaad aan van de quarantaine.
Hij zegt dat er onderandere virussen zitten in mijn back up
zaten die er toen al toen de back up gemaakt is of zijn die daar zomaar gaan zitten ?
Moet ik deze nu verwijderen of gewoon opnieuw laten scannen? ik heb hier helemaal geen verstand van sorry en nogmaals hartelijk bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat je al een virus had toe je ging back-uppen is deze ook in de back-up meegenomen. Het back-up bestand laten scannen door Norton, dan zal deze ook in quarantaine geplaatst worden. Een betere oplossing is nog eerst je gehele harde schijf laten scannen ( uitgebreide scan) en daarna een nieuwe, volledige back-up maken. De oude back-up volledig wissen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alle virussen zijn verwijderd op 2 na
deze kan ik niet verwijderen en ook norton zegt (steeds) dat deze 2 verwijderingen zijn mislukt
dan de laatste vraag
als ik ze laat staan gebeurd er dan niks of moet ik ze op de een of andere manier toch echt verwijderen?
(hiermee bedoel ik dat nu ze bij de norton beveiliging staan maar nog niet verwijderd zijn staan ze dan bij die quarantaine of iets?
nogmaals sorry en natuurlijk nogmaals bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wellicht dat ze niet verwijderd kunnen worden omdat Avira ze "vasthoudt" Deïnstalleer eerst Avira eens en probeer het dan nog eens. Kijk ook even op de website van Norton. Mogelijkerwijs staat daar al iets genoemd over de betreffende virussen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is nu inderdaad verholpen dankuwel!
(ik heb even een account aangemaakt)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog een kleine tipje van mijn. Als je virusscanner een virus niet kan verwijderen omdat het nog niet mogelijk is kan je altijd met een online scanner proberen. Fijn dat het is opgelost ;)