Bestaat er een lijst van goede wachtwoorden?

De domme zijn makkelijk te achterhalen met een zoekmachine, vandaar mijn vraag over goede of eventueel beste wachtwoorden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Momenteel is jantje0000 erg populair, staat op nummer 1 in de ranglijst, ik gebruik het ook overal, kreeg de tip van google, die raad niemand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de Consumentengids van deze maand staat een interessant artikel met tips voor het kiezen van wachtwoorden. Misschien kun je deze uitgave inzien in een openbare bibliotheek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Emilie1406 TROLOLOLOLOLOLOL
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als zo'n lijst bestaat kent elke hacker die lijst ook natuurlijk. Het is hetzelfde als me het hele dorp af te spreken sleutel 27 te gaan gebruiken.
gvrox
11 jaar geleden
Een password dat op een lijst staat, is per definitie geen goed password, dus zo'n lijst kan niet bestaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plaats jouw reactie

Het beste antwoord

Nee, zeer onwaarschijnlijk; de goede wachtwoorden staan nergens opgeslagen, want dat kan altijd gekraakt worden.

Er bestaat wel een Backtrack* woordenboek van 33 Gb groot. Spit dat eens door en verzin dan een wachtwoord dat NIET in dat woordenboek staat!

http://skidhacker.com/forum/showthread.php?tid=182

*Backtrack is een hackprogramma, dat wachtwoorden probeert te kraken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ha die Freek, als enige geef je een antwoord (ja of nee) dus dan is dat automatisch het beste antwoord. Die andere 2 draaien en plakken maar wat.

Andere antwoorden (2)

Een goed wachtwoord bevat hoofdletters en kleine letters, cijfers en leestekens (zoals ? of &) in een gevarieerde samenstelling en volgorde. Een lijst bestaat niet (juist uit veiligheidsoverwegingen), maar wel zijn er allerlei trucs en tips.

Wachtwoordmanagers zijn programma's die je wachtwoorden (versleuteld) opslaan, maar die ook wachtwoorden voor je bedenken die uit veel verschillende tekens bestaan en dus veilig zijn. Goede programma's vind je in bron 1. Zelf gebruik ik al jarenlang LastPass: wanneer je je daar aanmeldt, worden de wachtwoorden niet op je pc opgeslagen, maar online bij LastPass. Versleuteld en dus veilig! En vooral bij een computercrash heel handig.
Bij LastPass maar ook bij andere programma's zoals KeePass kun je ervoor kiezen om automatisch een wachtwoord te laten generen.

Een tijd geleden werd op GV de vraag gesteld hoe je een goed wachtwoord kunt bedenken, dat je ook nog kunt onthouden. Eén antwoord sprak me erg aan: bedenk een zin die je bijna niet kunt vergeten, en stel je wachtwoord samen uit de eerste letter van elk woord.
Een voorbeeld: Ik ben geboren in Haarlem op 3 juni '90! Je wachtwoord wordt dan: IbgiHo3690! Maar je kunt er natuurlijk ook de straatnaam tussenvoegen of er een heel ander onderwerp van maken. Zoals: Sinds wanneer werk ik bij Philips? Sinds 12 oktober 2012!
Dus SwwibP?S12102012!
Pieter2011
11 jaar geleden
Gebruik een wachtwoordgenerator! http://www.semeleer.nl/scripts/password_generator.php