Ik heb net even je reacties bekeken en kom uit de conclusie dat je een goede malware (virus) heb te pakken.

Daarom kan je het best dit doen.

1. Veiligmodus

Start de computer en druk meerdere malen op de functietoets F8 voordat het scherm met het Windows logo verschijnt, nu zal het onderstaande opstartmenu getoond worden.
In dit menu kiest u de optie “Veilige modus“.

2. Gebruik een online scanner.

Het beste is dat je een online scanner(s) gebruikt om je pc te scannen. Scan zoals: Eset, Bitdefender, Microsoft.

Als je scant update, als het kan, de online scanner en voer een volledige systeemscan uit.

Vindt die een malware? Verwijder de malware!

3. Je eigen virusscanner

Als je de online scanner gebruikt hebt en hij heeft de malware verwijdert dan is je pc niet beveiligd. Want een online scanner is geen vaste virusscanner.

Ik zag in de reactie dat je AVG had. Ga naar Avg en schakel hem in. Update AVG en scan met een volledige systeemscan (voor de zekerheid).
Vind die een malware? Verwijder het dan!

Tip: Je kan bij instellingen instellen dat die op een bepaalde tijd zelf scan. Als je keer vergeet dan doet de virusscanner het zelf. En zorg ook dat elke update mag worden geupdate.

4. Aanvulde virusscanner

Er zijn aanvullende virusscanners een voorbeeld is: malwarebytes.

Deze malware(virus)scanner heeft geen realtime bescherming. Dat betekent als een virus komt dat die niet in actie komt. Dat doet, als het goed is, je eigen virusscanner. Maar deze virusscanner helpt je vaste virusscanner. Als deze virusscanner scant zoekt die naar virussen. Het zal kunnen dat je vaste virusscanner het niet vind maar deze wel!
Als je toch realtime bescherming wilt moet je voor betalen. Maar het NIET aan te raden om twee virusscanners te hebben.

Ook een aanvulde virusscanner is van ING Trusteer Rapport.
(https://www.ing.nl/de-ing/veilig-bankieren/veilig-internetbankieren/ing-trusteer-rapport/index.aspx)

5. firewall

Natuurlijk is het ook belangrijk om je firewall te controleren.
Is de firewall aan? Zo niet, zet hem aan.
Bekijk de poorten. Zijn er onbekende poorten? Schakel die dan uit.
Update, als het kan, je firewall.
Verder kan je de instellingen te bekijken als daar niks is veranderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
........ omdat ik niet meer dan 2500 tekens kan dit nog erbij: 6. Heeft de malware niks gedaan? Als je bezig was met inloggen, of je had het net gedaan is het verstandig om je wachtwoord te veranderen. Was je bezig met internetbankieren? Verander snel je wachtwoord en lees voor meer informatie je bank website. 7. Hoe kwam de malware? Zat je net een virusscanner te downloaden? Of download je iets anders? Ga NIET meer naar die site. Die site kan via download malware verspreiden. Ook kan die site gehackt zijn. 8. Laatste tip Verander je e-mail instellingen dat je NOOIT zomaar de bijlage mag worden geopend.
En verder altijd uitkijken en elke dag je virusscanner scannen en update. Ps: Malware verzamelnaam van alle bedreigenen, zoals: Virussen, trojaanse paarden, wormen, spyware, ect..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veranderd * (Sorry als er meer fouten zijn.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Trouwens je kan ook je pc update. Zoek even naar update en update zo nodig. Ook is het verstandig om andere programma's te update, zoals java.
liveisgreat
11 jaar geleden
een heel uitgebreid antwoord waar vele mensen iets aan zullen hebben, bedankt!

Andere antwoorden (3)

Je hebt waarschijnlijk spyware geinstalleerd.
Je echte virusscanner (of spywarebestrijder) zal er wel raad mee weten.

Download eventueel zo'n programma via een andere computer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op een andere computer AVG antivirus 2013 Free downloaden via avg.com . Dit prigramma scant automatisch je computer als je het opstart. Bij alle virussen vraagt het of je het wil laten verwijderen. Doe dit. Meestal werkt het maar voor hele zware virussen weet ik het niet. Als je een backup hebt zou ik je computer opschonen, en dan terugzetten naar fabrieksinstellingen. Veel suc6 ermee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je een virusscanner die Norton ofzo heet die kan je dan tijdelijk verwijderen dan download je iets en dan voeg je hem weer toe simpel :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
idd, de virusmelding is van Norton. maar dat is ook zo raar... ik betaal helemaal niet voor Norton en dat is toch betalend? Plus : ik kan Norton niet verwijderen "verwijderen niet toegestaan" krijg ik dan.