Altijd als hij in het stopcontact zit. Ook zonder je telefoon er aan, maakt hij dan warmte van stroom (voel maar), en kost dus - een heel klein beetje- energie.
Gewoon uitpluggen als je niet hoeft te laden, en hij gebruikt geen druppel meer ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tjonge, wat zijn we weer eensgezind! +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn schakelende HTC adapter blijft koud als er geen gsm aan hangt, ik ga er dan van uit dat het verbruik verwaarloosbaar klein is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dit was een antwoord waardoor ik nu weet of ik hem moet uitrekken ja of nee dank u

Andere antwoorden (3)

Vanaf het moments, dat je hem aansluit op het elektriciteitsnet. Dus, ook al laadt hij nog niet op, het blote aansluiten kost al energie, al is het ook nog zo weinig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet jezelf aanleren,na het ontkoppelen van je gsm ook meteen de lader er uit halen. Je gsm opladen kost nog minder stroom, dan je de lader zonder jouw gsm gebruikt.
Het kan zelfs gevaarlijk zijn om de lader zo in het stopcontact te laten zitten, zonder dat je iets oplaad.

Hetzelfde verhaal als je een tv aan hebt minder stroom gebruikt, dan dat je een tv op stand-by hebt staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als er geen gsm op aangesloten is dam gebruikt een moderne oplader (schakelende voeding) vrijwel geen energie, met een gsm die oplaadt gebruikt hij 5 à 10 Watt. De oudere adapters met een gewone transformator en gelijkrichter gebruikt onbelast wel redelijk veel energie, die voel je dan ook merkbaar warm worden.