Krijg steeds bericht dat malwarebytes een aantal mogelijke gevaarlijke websites heeft geblokkeerd. Als ik die wil cleanen, moet ik betalen. Wat nu?

Die site is bijna afgelopen, waarna ik ook hiervoor moet betalen. Kans dat ik dan onveilig sta. Maar AVG meldt geen virussen of malware..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pieter2011
11 jaar geleden
http://windows7themes.net/how-to-stop-malwarebytes-from-blocking-websites.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel Pieter. Omdat het niet helemaal lukte - op het moment dat ik met de rechtermuisklik ging staan op het pictogram verdween hij direct - heb ik uiteindelijk dat hele malwarebytes er maar afgehaald. Heb ook AVG en dat geeft geen onraad aan. Kan later alsnog hem aansluiten, maar denk dat het beter is het er maar even af te houden...
Pieter2011
11 jaar geleden
Fijn dat het probleem min of meer is opgelost! Op de site staat ook hoe je het blokkeren van websites helemaal uit kunt schakelen. Want verder is Malwarebytes een uitstekend programma, toch?!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja vind ik wel. Had het toen geinstalleerd toen er via hyves onveilige plaatjes werden verstuurd en toen had ik er zeker profijt van.
Bij die site stond inderdaad genoeg informatie, maar ben een beetje voorzichtig geworden om weer een programma te downloaden.
Ook heb ik geprobeerd of ik bij een website kon komen, die door malware als onveilig werd gemarkeerd en daar kon sowieso geen verbinding mee gekregen worden. Zijn dus zeker onveilige of in elk geval onbeschermde websites waar malware voor waarschuwde, dus om alles te gaan deblokkeren is misschien ook niet verstandig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook jammer dat je als je alles wilt schoonmaken dan toch moet betalen, probeer ik te voorkomen maar misschien moet je wel..
Pieter2011
11 jaar geleden
Waarom gebruik je geen programma dat websites controleert maar niet blokkeert, b.v. http://www.siteadvisor.com/
Ook het gratis Avast heeft zo'n optie. Ik vind dat ideaal! En verder: ik heb geen idee wat jij gedownload hebt, maar ik gebruik al jarenlang de gratis versie van Malwarebytes: http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button
Die biedt geen real time bescherming, maar ik laat hem elke week even scannen.
Pieter2011
11 jaar geleden
En verwijderen van malware is (natuurlijk) gratis....

Antwoorden (2)

Ccleaner downloaden en er op los laten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb ik gedaan, werkt wel maar tijdelijk. Kan het zijn dat die melding fake is, om mij te stimuleren om me aan te melden voor die malwarebyessite. Krijg wel melding van 7 fouten, maar kan ze dus niet herstellen, ook niet met de ccleaner
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Via reg clean pro - zelfde volgens mij - op dit moment 9 registerfouten. Ook dat moet ik kopen als ik die wil herstellen.
Je via onderstaande link een "Emergency Kit" en een "Self made Emergency USB stick" van een malwarescanner downloaden.
Je dient de software wel zelf op een stick te zetten.
D'er zit documentatie bij en als je deze doorleest en een beetje handig bent, heb je een draagbaar anti-malware wapen.

http://www.emsisoft.com/en/software/eek/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel, zal het eens proberen