Het uiteinde van de oplader voor laptop dat in de laptop gaat is extreem heet, wat is er mis?

Toen ie nieuw was was dat nog niet zo, inmiddels een paar jaar oud. Wat is precies mis mee?
Ik kies altijd een beste antwoord.

Het beste antwoord

Wanneer een stroom warmte opwekt, betekend dat er een hoge weerstand is. Waarschijnlijk zit er corrosie op de steker of de aansluiting IN je laptop of is er iets mis met de connector. Je zou eerst eens kunnen kijken of je wat ziet als aanslag ofzo. Je kan dan met wat contact-spray beiden punten kunnen behandelen en kijken of dat verbetering geeft.
Zo niet, moet je hem even laten nakijken want je wilt natuurlijk geen fikkie starten met je laptop ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry.. om precies te zijn: een grote stroom door een weerstand die er wellicht niet hoort te zijn...... Er kan ook een kleine kortsluiting in de stekker zelf zitten....
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Waarschijnlijk is je draad bijna doorgesleten en nog maar één koperdraadje moet alle stroom verwerken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja daar is wel wat mis mee, het kan de lader zijn of het dingetje zelf maar het kan ook aan je laptop liggen. Als je een andere lader kan testen weet je het.

In de bronnen dezelfde vraag en verschillende antwoordmogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De stekker van de voeding maakt slecht contact in de aansluiting op de laptop. Je moet dit laten nakijken en herstellen en wel snel, anders riskeer je dat er iets doorbrandt.