Beelden opnemen van een IP cam zonder PC?

Ik heb twee IP camera's in mijn huis opgehangen. Alle twee draadloos. Ik kan via mijn Laptop het alarm aanzetten. Dat houd in, zodat de motion detectie van de camera's afgaan ze automatisch gaan opnemen. De filmpjes worden op mijn NAS opgeslagen. Werkt allemaal perfect. Maarrrrrrr... Ik wil niet de hele tijd mijn laptop aanzetten. De camera's sturen me wel een e-mail als er iets beweegt, maar voor opnemen hebben ze toch echt een PC nodig. Is er een mogelijkheid om de beelden gewoon naar mijn NAS te sturen zonder een PC aan te hebben staan?
NAS: LG NAS N2B1D
Camera's: Coolcam

Bedankt voor een reactie.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen antwoord op je vraag, daarom alleen een reactie. Ik weet dat de meeste IP camera's geen echte video stream leveren, maar meestal M-JPEG, (Motion JPEG) wat feitelijk een reeks JPEG plaatjes is. Volgens mij kan VLC dit opnemen en converteren, maar dan zit je dus weer aan een computer vast. Dus je moet zoeken naar een stuk software op je NAS dat MJPEG streams kan opslaan.

Het beste antwoord

Ja, dit is zeker mogelijk. Echter dient de NAS wel IP camera te ondersteunen, NAS server die u heeft aangegeven ondersteunt helaas geen IP camera. Maar we zijn NAS servers die IP camera wel ondersteunen, met uw huidige NAS is gebruik van laptop of computer dus nodig om beelden op te slaan.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel voor de reactie!
Tijd voor een nieuwe NAS dus...