Rare berichten met link via MSN, wie weet hier (al) meer van?

Ik heb sinds vanmiddag nu al een paar zogenaamde 'offline' berichten gehad van mijn contactpersonen op MSN (zie afbeelding).

De eerste gaf ik nog niet zoveel acht op omdat die mij wel vaker links van sites stuurt met leuke tips en ideeën. Maar nu kreeg ik net dezelfde van iemand die ook niet eens online was.

Ik heb de eerste keer de link al aangeklikt en had meteen door dat er ergens iets niet klopte. Maar betekent dit nu dat er iets op mijn pc zit wat er niet hoort? (dit omdat ik nu meer van dit soort offline-berichten krijg) :-/

En wat kan ik mijn contactpersonen evt. sturen dat dit bij hun account gebeurt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Met de zekerheid van een grote waarschijnlijkheid kan ik je zeggen dat dit een virus is.
Kreeg 'n tijdje geleden van mijn nichtje. Ik drukte er per ongeluk op en iedereen kreeg die link automatisch weer van mijn... Niet op links klikken in je MSN tenzij je om een link vraagt of de persoon waar je mee praat zegt van 'hier moe je eens kijken.' Niet op klikken wanneer dit midden in een gesprek zonder aanleiding verschijnt.

Je kan ze sturen dat ze waarschijnlijk een virus hebben. En kijken of je hem inmiddels zelf niet ook hebt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben al aan het scannen nu en heb waarschuwingen in m'n MSN staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goedzo! :-)

Andere antwoorden (4)

Het contactpersoon die dit bericht stuurt heeft een virus. Ik krijg zelf ook dagelijks soortgelijke berichten.

Je kunt er zelf niks aan doen, behalve tegen je contactpersoon zeggen dat hij even goed moet scannen op virussen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb ik ook ....

Toegevoegd na 1 minuut:
het kan zijn dat
je andere contact persoon
virussen heeft
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het begint bij 1 persoon.
Hij krijgt een website waar je kan inloggen met je MSN om hun msn messenger te testen. Dan weten ze je wachtwoord en gebruikt een BOT je MSN account en verspreid die website waar hij kan inloggen. en zo word het verspreid. Als er ongeveer 300 mensen hebben dan switchen ze naar een RECLAME WEBSITE. B.v. beantwoord de vragen en geef je nummer en dan word je geabboneerd naar een sms dienst.

Zo verdienen zij dus geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De personen in kwestie zijn naar sites gelokt, waarop ze kunnen kijken welke personen hun hebben geblokkeerd op MSN. Er zijn soortgelijke sites. Waar het op neer komt, is dat ze hun gebruikersnaam en wachtwoord hebben opgegeven. Een bot stuurt nu uit hun naam via het MSN netwerk berichten naar personen uit hun MSN lijst. Adviseer de personen waar je deze berichten van krijgt om hun wachtwoord direct te wijzigen. Meestal zijn jullie dan beiden van de ellende af.