Door op de link te klikken die in het mailtje staat van de nep KLPD.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op 2 manieren: Via een email of een geinfecteerde website. In een nep email wordt je gewaarschuwd dat er illegaal gedownloade muziek op de computer is aangetroffen. Het virus die zich vanaf een website op de computer laat injecteren komt voor zover we weten door een lek in java software.
Het KLPD virus dat via email binnenkomt zit in een bijlage of een internetlink. Als je de link in het email bericht aanklikt, dan kan er een virus worden geinstalleerd op de computer. Dit door bovengenoemd java probleem.

De inhoud van de mail is ongeveer als volgt: "uw besturingssysteem is geblokkeerd voor schending van de wetten van het Koninkrijk der Nederlanden. Uw ip adres is gedetecteerd en geregistreerd.. De gebruiker van dit ip-adres gebruikt zijn computer voor het weergeven of downloaden van pornografische video bestanden met kinderpornografie, bestialiteit en geweld tegen kinderen.... Vergrendelen van uw computer is ontworpen om illegale activiteiten te voorkomen"

Hierna wordt er gesommeerd om binnen 24 uur een betaling te doen via de o.a Ukash en Paysafecard welke bij diverse tankstations en winkelketens kunnen worden aangeschaft.