hoeveel procent van de mensen gebruiker een onveilige wachtwoord?

Ik las ergens op een site dat er aantal procent van de internetgebruikers geen veilig wachtwoord aanmaken. Alleen ik vind de website niet. Weet iemand toevallig het antwoord?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Uit onderzoek van een Amerikaanse blogger in 2009 blijkt dat de meest gebruikte wachtwoorden op MySpace te simpel en dus onveilig zijn. Het wachtwoord password1 werd het meest gebruikt, gevolgd door abc123, password, iloveyou1, iloveyou2, fuckyou1, myspace1, soccer1, iloveyou en iloveyou!.

Uit onderzoek van Accenture in 2008 onder 800 Amerikanen en Britten bleek dat 50% van hen slechts één wachtwoord had voor alle sites waar men zich moest identificeren.

Uit onderzoek van de Britse online bank Egg in 2004 bleek:

23% neemt naam van kind als wachtwoord

19% neemt naam van partner als wachtwoord

12% neemt geboortedatum als wachtwoord

Toegevoegd na 23 seconden:
Internetgebruikers springen slordig om met wachtwoorden blijkt uit onderzoeksresultaten van Ciao Surveys in oktober 2007. Maar liefst 3500 consumenten in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en Nederland werden ondervraagt over het gebruik van wachtwoorden.

* 24 procent hanteert hetzelfde wachtwoord voor al hun online accounts
* 43 procent wijzigt een eenmaal gekozen wachtwoord nooit
* Het advies van experts om complexe wachtwoorden te gebruiken slaan veel internetters in de wind
* 30 procent gebruikt wachtwoorden van hoogstens zes tekens
* 22 procent gebruikt wachtwoorden bestaande uit enkel letters

De top tien van meest gekozen wachtwoorden in Europa is volgens de onderzoekers:

1 Naam van huisdier
2 Hobby
3 Meisjesnaam moeder
4 Verjaardag van gezinslid
5 Eigen verjaardag
6 Naam van partner
7 Eigen naam
8 Favoriete voetbalclub
9 Lievelingskleur
10 Naam van eerste school
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt. Wacht nog even voor andere antwoorden :}. - Zeker waardevol!

Andere antwoorden (1)

XS4ALL heeft recentelijk bij al hun gebruikers gepoogd het wachtwoord te kraken door er een vrij te verkrijgen programma op los te laten wat gewoon door willekeurige wachtwoorden te genereren probeerde in te breken. Binnen een dag had met 8% van de wachtwoorden achterhaald. Dat lijkt mij een representatief percentage in de categorie zeer onbeilig.