Zonder het bestandje zelf in te zien is het lastig om te zeggen.
De scan geeft aan dat het een exe bestand is, ik kan zonder het eigenlijk bestandje niet zeggen wat het doet of waarvoor het is.
Vermoed zelf van of voor een spel om deze te kunnen spelen.
9 van de 10 zijn ze wel koosjer, wel even je systeem in de gaten houden voor vreemde bijverschijnselen.
Eventueel een herstelpunt maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als we het hier hebben over een 'crack' voor een bepaald programma (AE?) zou het heel goed mogelijk kunnen zijn, veel van dit soort cracks worden ten onrechte als virus aangemerkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Patch.exe is wel erg vaag als je een patch voor een game o.i.d hebt.
meestal wordt de patch wel genoemd naar de game
en het ligt er ook aan van welke site je deze patch gedownload hebt

ik zou deze zeker niet vertrouw
capthavoc
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
nu ja het gaat in dit geval om iets dat je download
en een exe is nu niet bepaald een betrouwbare
niemand die iets goed maakt zou iets als een exe aanbieden lijkt mij
tenzij het een zipexe is
een goeie indicatie voor virussen is
de bron waar je iets download
is het geen bekende site ?
niet van de spelmakers zelf
torrents iets met cracks ?
kortom onduidelijk bron ?
tja dan mijdt ik het liever
en ja ik heb altijd de ext zichtbaar van nature
de bron van de download zegt meestal wel voldoende
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Als iemand iets goed maakt deze niet als exe bestand zou moeten aanbieden?
Hum, dan wordt instaleren toch knap lastig." Inderdaad :).
En wat maakt 't nu uit of 't een exe, com, msi, vbs of bat-bestand is? (Etc.) In alle gevallen kan er een virus in zitten.
Precies wat NBK zojuist zei. Als het gaat om een crack bestand voor één of ander programma/spel. Dan gaat het meestal om een false positive.