Waarom ging wij webcam net uit het niets aan?

Het lichtje van mijn webcam ging net aan terwijl ik iets aan het downloaden was, dat betekent dat hij aan stond. Heb ik een indringer? of was er een andere oorzaak?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het kan zijn dat je een virus bent opgelopen of spy of malware.

Scan je pc eens met je virusscanner, als je die niet hebt download en gebruik dan Avast:

http://avast.nl.softonic.com/download?ptn=avastnl

Download en gebruik ook Malware Antibytes:

http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_pro

En disconnect je internet onmiddelijk, scan je pc met beide programma's. Als het opgelost is kan je weer verbinding maken (anders kan de eventuele hacker/virus data verzenden).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik kan dit niet met zekerheid zeggen, maar ik heb dus wel een artikel gelezen van mensen die software downloaden en dan ook stiekem gefilmd werden. opletten dus! Het kan natuurlijk zijn dat er een programma gebruikt maakt van je webcam, zoals msn,skype...
sommige programma's testen ook of de webcam beschikbaar is.