Kan je via een IP adres achterhalen waar iemand woont of wie die persoon is?

Kan je iemands IP adres achterhalen en kijken waar iemand woont of wie die persoon dan is? En hoe kan je je IP adres dan verbergen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oké bedankt
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik zou je aanraden om een VPN te gebruiken zoals ik doe, gebruik WireShark of een webhook voor het fetchen van iemands zijn IP

Het beste antwoord

Je kan de identiteit van de persoon (t.t.z. zijn woonadres) enkel achterhalen als je toegang hebt tot de gegevens van de provider. Dat kan je dus niet zomaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, dit is mogelijk. Je kunt ook via het ip van een proxyserver internetten. proxy: http://p.boobytrapmedia.nl/
werkt net als een gewone browser.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Normale mensen kunnen dit niet, tenzij ze zoals hier boven al is aan gegeven toegang hebben tot je providers gegevens.
Dus je hoeft je geen zorgen te maken daar over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dit kan met tools als wireshark. Verder heb je verschillende geomap websites waarmee je een IP kan omzetten naar een locatie. Verder is het ook mogelijk om via een ip adress informatie als welke provider etc. Te achterhalen. Je hoeft hiervoor zeker geen proffesioneel hacker te zijn. Ik zie vaak zat amateurs die mensen hiermee "pranken" op webcamchat sites (chatroulette etc). Het klinkt allemaal heel ingewikkeld voor alle gemiddelde computer gebruikers, maar alles is gewoon rustig te vinden op youtube.