Hoe los ik dit computervirus op?

Ik heb net op een van mijn computer accounts een virus gekregen, er staat dat ik illegale muziek heb gedownload en ik 50 euro moet betalen.(Het Buma Stemra virus).
Nu kan ik op dat computeraccount geen acties ondernemen, mijn vraag is nu hou kom ik van dat vrirus af?
(Ik heb weinig verstand van computers dus a.u.b geen te moeilijk antwoord.)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

1) Start je pc en stel veilig modus in.
2) Gebruik een online scanner om ze op virussen te scannen. Als je dat heb gedaan verwijder de virussen die je ziet. *
3) Installeer een antivirus software, zoals: Avg, Avast!, Microsoft Security Essentials. **
4) Zorg voor een goeie firewall. Naast je windows firewall kan je ook andere firewalls bijvoegen. ** (zoals: zonealarm)
5) Controleer als je virus geen erge schade heb aangericht. Controleer vooral je firewall (poorten).

* Of laat je virusscanner draaien als je die hebt. (Zorg eerst voor dat je virusscanner update)
** Zorg dat je maar één virusscanner op je pc heb en één firewall. Meeder virusscanners en firewalls -windows firewall niet meegerekend- kunnen problemen opleven
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt§

Andere antwoorden (4)

Download SpyBot:

http://www.safer-networking.org/nl/download/index.html
(is gewoon gratis)

na installatie een keer starten. Dit zal wel even duren. daarna een kee rin de 2/3 weken een keer draaien voor de zekerheid.

Om de kans te voorkomen dat dit weer gebeurd kun je een antivirus programma op je pc zetten zoals Norton. Dit kost wel geld. Een gratis (goed) alternatief is AVG:
http://free.avg.com/nl-nl/free-antivirus-download
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geweldige ervaringen met de gratis versie van malwarebytes antimalware. Daarna idd even nakijken met spybot voor andere rommel. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerst download u hier:
http://support.kaspersky.com/faq/?qid=208282173
het programma, (via andere computer uiteraard)
en brand het op een cd steek hem in de computer en start hem opnieuw op (met de cd er in) dan zal hij vragen om op een knop te drukken om verder te gaan!

Vervolgens krijg je stel of 5 opties neem de eerste, accepteer de overeenkomst door de knop A in te drukken
navigeer tot de map: C:\Documents and Settings\mijn_accountnaam\Apllication Data

dan staat er een EXE met een vreemde naam (bij mij stond hij onderin) klik rechts en verwijder hem!

start nu de computer opnieuw op en verwijder de CD!

Bij mij was het probleem opgelost, ontoud: BETAAL NIET AAN DE MAKERS! ik ken mensen die nog wat andere dingen hebben gedaan dat kun je uiteraard via GOOGLE opzoeken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1. Start de besmette computer opnieuw op. Tijdens het opstarten, nog voor het Windowslogo verschijnt, druk je op F8.
2. Er verschijnt een zwart scherm met witte lettertjes. Kies "Veilige modus met netwerkmogelijkheden" en druk op enter.
3. Als de computer is opgestart, ziet alles er heel lelijk uit met in de vier hoeken van je beeldscherm "veilige modus". 4. Dan vraagt de computer: "Wilt u systeemherstel uitvoeren?" Kies nee.
5. Open de browser (Internet Explorer/Mozilla Firefox/Google Chrome) en ga naar www.malwarebytes.org. Kies "Download" en dan "Download Now".
6. Als het is gedownload, klik je op Uitvoeren of iets dergelijks en doorloop je het normale installatieproces.
7. Als je op "Voltooien" klik, verschijnt er een scherm waar je op "Scan" of "Fast Scan" of "Snelscan" ofzo kan drukken. Druk daarop en wacht tot het klaar is (kan 10 minuten tot anderhalf uur duren).
8. Klik op "Opschonen" als de virussen zijn gevonden.
9. Start de computer opnieuw op.
10. Klaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
ik dacht ook al +je van mij dan maar