Kan iemand bij een anonieme chat jou adres enz. achterhalen?

Kan iemand bij een anonieme chat jou telefoonnummer, adres enz. achterhalen via jou IP adres, of is dat niet mogelijk bij een anonieme chat?

Toegevoegd na 19 uur:
Maar kan degene die anoniem met mij chat, mijn adres enz. ook achterhalen?

Toegevoegd na 19 uur:
Maar kan degene die anoniem met mij chat, mijn adres enz. ook achterhalen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
16.5K

Het beste antwoord

Je ip-adres geeft GEEN adres noch telefoon nummer weer!!! Hoogstens de deze gegevens : 1. Je provider (UPC bijv.) 2. Locatie van de server/provider internet (bijv. UPC heeft je aangesloten op een centrale in Arnhem , hierbij weet je dus ook ongeveer waar je woont, in de buurt van dus…)
3.Welke pc Aangesloten is (bijv je hebt drie computers dan is je eindcode van je ip adres bij elke computer aan ‘te eind: cijfer.100 cijfers.101 en cijfer.102 cijfer verschilt aan wat voor bovenstaande dingen je hebt en waar je op hun netwerkmaangesloten bent)

Ze kunnen dus wel een schatting maken van je locatie , maar in afgelegen gebieden liggen provider en gebruiker zo ver uit elkaar dat het werkelijk wel 50kilometer uit elkaar kan liggen.

Maar hier in Nederland weet je wel dat het ongeveer 3 kilometer in de buurt is . Dus je weet of iemand bij Arnhem of in Nijmegen woont , maar welk huis of wie jij bent ... Das een grote waas. Sommige mensen scheppen op van hè ik heb jouw ip adres en weet nu alles van je. NIET geloven

Hoop dat dit je iets heeft geholpen (sorry van sommige rare woorden komt door irritante automatische verbetering van iPad :()
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit is inderdaad mogelijk en zelfs heel makkelijk voor iemand met een beetje kennis van netwerken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geloof ik helemaal niets van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Echt anoniem is niks op het internet.
Echt makelijk is het (gelukkig) niet altijd.
Maar in b.v. een chat worden berichten heen en weer gestuurd.
En een route volgen op internet is zelfs zonder speciaal software al een beetje te doen.
(Tik maar eens in een dos prompt (cmd bij uitvoeren)
tracert www.goeievraag.nl
Dan zie je b.v. welk route de data tussen jou pc en de server van goeievraag loopt.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar toch niet mijn staatnaam en telefoonnummer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee joh daar geloof ik dus ook niets van...je ip adres oke,....maar echt niet je adres en telefoonnummer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee joh, Je IP Adres heeft geen locatie.
Of toch?
http://www.geobytes.com/IpLocator.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zal de modem (kabel modem bij b.v. UPC) geen IP adres hebben?
Moderators en Admins kunnen dit heel makkelijk zien via een Commando of schermpje. Meestal werkt het adres niet altijd precies, Het is vaak een geschatte actie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi,

Ze kunnen ongeveer wel weten waar je woon. Maar ze kunnen nog 100km te ver zitten.

Advies: Lees altijd de privacy voorwaarden voordat je op chats en andere dingen aanmeld.

Groetjes.