Dat doe je met een VPN verbinding. Simpel om zelf op te zetten als je thuis een VPN service kunt hosten [niet ingewikkeld]. Anders kun je gebruik maken van talloze betaalde oplossingen voor VPN.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij VPN is alleen de data tussen jouw computer en de VPN server versleuteld. Wanneer je via VPN bijvoorbeeld www.google.com gebruikt, dan is de data tussen de VPN server en Google niet versleuteld. Dus dat werkt maar gedeeltelijk.

Als je de data tijdens het gehele transport versleuteld wilt hebben, dan is er maar 1 oplossing: gebruik maken van diensten die dit voor je doen. HTTPS webverkeer zoals Internet bankieren is bijvoorbeeld helemaal versleuteld, maar ook andere protocollen als SSH, SFTP, NNTPS en SMTPS.

Kortom: er is geen manier om ervoor te zorgen dat altijd alle data tussen de client en de server is versleuteld.