Pakt de politie internetcriminelen aan?

Mijn hotmail is gehackt en er zijn berichten van mijn account naar de mail van de hacker verzonden. Is dit strafbaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
strafbaar of niet het gaat erom om dit probleem op te lossen.
vraag direct een nieuw wachtwoord aan bij windows hotmail.
en download windows security essential of een antivirus met e.mail beveiliging om dit te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees alles over de te nemen stappen indien je Hotmail account is gehackt op: http://windows.microsoft.com/nl-NL/hotmail/hacked-account-faq

Het beste antwoord

Ja, dit is strafbaar. Valt onder computervredebreuk en identiteitsfraude.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ben tevreden met het antwoord. Identiteitsfraude is het juiste woord!!!

Andere antwoorden (2)

Je Hotmail is niet gehacked. Je hebt zelf je password vrij gegeven, al dan op indirecte wijze. E-mails zijn briefgeheim meen ik. Dus is het strafbaar. Gezien de kleine impact zal de politie niks doen en dit seponeren. Mail gewoon naar Hotmail en alles komt goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De persoon die dit gedaan heeft is familie en heeft reeds 2 jaar voorwaardelijk. Is deze actie hem nu fataal?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan wel met video's... The Ring.... Seven days........
Ja, wel als veel mensen van dezelfde persoon last hebben. Denk hierbij aan veel gedupeerde bij internet oplichting. Dan wordt vaak de KLPD er op afgestuurd, afdeling 'digitale recherche'.

Maar dat zal waarschijnlijk nooit zo ver komen bij jouw dat de bovengenoemde personen zouden moeten helpen. Vaak is je wachtwoord veranderen al voldoende.