Hoe repareer ik avast antivirus?

Avast geeft aan dat mijn PC 'onbeveiligd' is. Als ik op 'herstellen' of 'Start programma druk gebeurd er niks'. Ik kan het proces niet uitschakelen,m ik kan geen nieuwe versie installeren, ik kan niet updaten, en ik kan hem niet verwijderen. Hij verteld me telkens dat ik geen toegang heb of dat hij een bestandje niet kan lezen. Zelfbeveiliging blijf aan staan, ookal zet ik het uit. Kortom dat ding blijft op de achtergrond draaien zonder dat ik daar iets mee kan. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit verhelp?

Toegevoegd na 45 minuten:
Als ik hem wil herinstalleren zegt ie: Error reading product data from "C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\setup\part-setup_ais-509.vpx" Iemand een idee hoe ik dat bestand weer normaal krijg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Sommige updates van Avast blijken inderdaad problemen op te leveren. Ook ik moest het programma laatst opnieuw installeren, maar kreeg de oude versie er niet af. Totdat ik de uninstaller ontdekte:
http://www.avast.com/uninstall-utility
Als je die op je bureaublad parkeert en vervolgens even laat draaien, is Avast zó verwijderd!
Start daarna je pc opnieuw op en zet de laatste versie op je pc.
Pieter2011
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het uitschakelen van het proces niet lukt (?) probeer dan eens de service uit te schakelen. Daarna proberen Avast opnieuw op te starten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Virusscanners zijn soms hardnekkig.
Probeer deze te deinstalleren dmv revo uninstaller pro.

http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

Eventueel gooi je er nog een registry cleaner overheen.
Zoals bijvoorbeeld Eusing Free Registry Cleaner.

http://www.eusing.com/free_registry_cleaner/registry_cleaner.htm

En probeer dan om Avast weer opnieuw te installeren.
Aangeraden wordt om dit in veilige modus te doen.