Kun je met Microsoft Security Essentials als virusscanner gewoon programma's downloaden van internet?

Bijv. fotoshop programma's. Kun je die dan gewoon downloaden als je ze via Google hebt gevonden? En krijg je dan automatisch een melding als het een programma met een virus is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ja het is hetzelfde als een andere antivirusscanner alleen deze is gratis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fotoshop programma's hebben geen virussen, dan zou Adobe failliet gaan. Als je iets downloadt waar een virus inzit, zal MSE dat veilig voor je opbergen en je vragen wat er mee gedaan moet worden.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees gerust de vraag nog een keer, metname "downloaden als je ze via Google hebt gevonden"
Daarmee wordt niet de Fotoshop.exe van de adobe site bedoelt...
NEE. Het is weliswaar net zo slecht / goed als andere AV programma's maar ook die geven GEEN garantie.
"Virussen" [malware is een beter woord] ontwikkelen zo snel en in zulke hoeveelheden dat er geen enkele AV is die daadwerkelijk garanties geeft.
Een indicatie, niet meer en niet minder.