Waarom zijn er nog geen opensource versies van Facebook en Twitter?

Facebook en Twitter en Google proberen zoveel mogelijk gegevens van zoveel mogelijk mensen te verzamelen. Regelmatig komen deze clubs in opspraak vanwege privacyschendingen en hun (mogelijk) snode plannen met die gegevens (Big Brother). Waarom zijn er nog geen open source versies van deze social media? Zou dat de veiligheid vergroten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Er is een open source versie van facebook die werkt met # net als twitter.

het heet diaspora en de broncode is ook volledig beschikbaar.