is er een manier om van een live of hotmail email adres meer gegevens van de persoon te krijgen?

ik heb van iemand iets gekocht en geld over gemaakt (geen klein bedrag), maar nu reageerd die persoon niet meer na 2 weken mailen, nu wil ik weten of er een telefoon nummer ergens zou staan, omdat hij reageerde op mijn advertentie kan ik dus niet in de advertentie kijken van de site om hem te bellen.
hij heeft een hotmail adres, (ik heb evt ook rekening nummer van die persoon)
nu kan ik bij mijn vriends mail adres op een site (welke site dat ik weet ik niet) intypen en dan krijg ik de gegevens van die persoon (als die persoon het zelf natuurlijk heeft ingesteld dat men het mag zien).
hoe kom ik aan meer informatie van de betreffende persoon als hij niks meer laat horen? (bv door brief te schrijven ofte belen), ik weet niet hoe het dan precies zit ivm de privecy of dat ik evt marktplaats kan vragen het mail adres na te trekken, op legale manier natuurlijk.

Toegevoegd na 21 uur:
marktpl inmiddels gemaild,krijg mail terug dat internetoplichters site van de politie dat k daar aangifte kan doen,nu wil k de andere persoon laten weten dat het serieus is, is t dan verstandig om het mailtje van marktplaats door te sturen met verwijzing site v.d politie voor aangifte? en de vraag het retour storte binnen 1 week dan zo niet dat ik het formulier in ga vullen, of kan k dat beter niet doen, als die persoon echt niet te vertrouwen is dat i nog `sporen kan wissen` zeg maar, bedoel als politie inval doet kondigen ze dat ook niet aan,dan kunne de verdachte geen tyd te gunnen om zich van t bewys te ontdoen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (5)

In principe kun je adhv van het hotmail adres gaan zoeken via google en diverse zoeksites, zoals wieowie.nl, maar dat is uiteraard geen garantie dat je de benodigde gegevens vindt. Je zou wel sowieso marktplaats kunnen benaderen, zodat zij hier eventueel een actie op kunnen ondernemen. Bijvoorbeeld om te voorkomen dat anderen zaken gaan doen met deze gebruiker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje voor je reactie , als ik zijn mail in typ in google dan krijg ik 4 pagina`s (links) maar geen van deze links is de persoon die ik zoek, ik heb wel contact gehad met deze persoon, en kreeg toen ook antwoord terug, dus het is ook niet zo dat het email adres niet bestaat..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou ook nogmaal een mail kunnen sturen, waarbij je aangeeft dat je stappen zult gaan nemen richting Marktplaats. En dan even afwachten of je wel reactie krijgt.
Het enige dat je kunt doen is het ip adres via hotmail achterhalen[rechtermuisknop] en dan bron,ergens hiertussen staat het ip adres,maar dan nog heb je er niets aan want aan de hand van het ip adres kun je wel de provider achterhalen,maar die geeft geen privé gegevens door aan een particulier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het mogelijk dat markplaats zelf contact opneemt met in dit geval hotmail, dat ze dat namens jou doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt er sterk op dat je met een malafide persoon te maken hebt. Als dat zo is, dan gaat hij beslist zijn gegevens niet achter laten op internet. Als ik jou was, zou ik hem een laatste keer mailen, met het uitdrukkelijk verzoek iets van zich ten laatste binnen een week te laten horen. Indien niet, dat je verdere stappen onderneemt.

Toegevoegd na 14 uur:
Ik zou die malafide persoon zeker verwittigen dat, indien hij je gestorte bedrag niet onmiddellijk terug stort, je aangifte gaat doen bij politie. Laat hem duidelijk merken dat het je menens is. Hopelijk stort hij dan je betaalde bedrag terug. Maar ik zou hoe dan ook toch nog gaan melden bij politie, zelfs indien hij je terug zou betaald hebben. Zulke praktijken moeten gestopt worden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens !
Maar neem (indien nodig) die verdere stappen dan ook !!! Doe aangifte bij marktplaats én de politie. Je bent vast niet het enige slachtoffer en meer aangiften samen maakt een sterkere case !
Helaas komt dit regelmatig voor.
Je kunt natuurlijk allerlei moeite gaan doen om info te krijgen, echter zal deze persoon zich bedienen van een email adres die hij/zij eenmalig gebruikt, dus daar kun je niks mee, alleen de officiele instanties kunnen wat met het IP adres.

Als je geld overmaakt kun je dit bedrag laten storneren door de bank. Als je internet bankieren hebt, dan staat er bij de meeste banken een optie tussen om dit zelf te regelen, let op, er zit wel een gelimiteerde tijd aan vast, dus ga dit zo snel mogelijk doen!!! Je krijgt dan het geld terug gestort op jouw rekening.
Krijg je het zelf niet voor elkaar met internet bankieren, bel gerust je bank op en vraag of zij het voor jouw kunnen storneren. Betaal je met creditcard, dan ben je altijd verzekerd tegen dit soort dingen.
Tevens altijd aangifte doen bij de politie (bedrag gestorneerd of niet), de politie heeft goed geinvesteerd in de cybercrime units in Nederland en nemen dit soort zaken veel serieuser dan jaren voorheen.

Toegevoegd na 54 minuten:
A:

Raar dat jouw bank niet mee werkt, ik heb zelf eens iets gehad (niet opgelicht maar wel geld over gemaakt) en heb deze transactie zelf kunnen annuleren via internet bankieren.
Hoe dan ook, in elk geval aangifte doen van oplichting, neem zelf geen contact op met die persoon daar, als het tot een rechtzaak komt, dit het proces negatief kan en zal beinvloeden.
Je hebt deze persoon al duidelijk aangegeven dat wat er gebeurt niet correct is en je de transactie ongedaan wilt maken, reageert deze persoon er niet op (waarschijnlijk heeft hij het email adres na jouw transactie gesloten) dan zul je de officiele weg moeten bewandelen d.m.v. aangifte.
De cybercrime unit kan met gemak het IP adres achter halen waar mee dit is gebeurt (van MP en van hotmail) en dat is sluitend bewijs voor een rechtzaak.
Ik adviseer je wel om regelmatig, nadat je aangifte hebt gedaan, te vragen naar de stand van zaken bij de afdeling die jouw aangifte behandeld. Push niet te hard, dat vinden ze zeer vervelend en dit kan zelfs averechts werken, maar vraag zekers 1 keer per 2 - 3 weken naar de stand van zaken. Nog beter is het om in persoon naar het betreffende politiebureau gaan en te vragen naar de stand van zaken.
Gezicht tot gezicht gesprekken hebben een grotere invloed dan een telefoontje.

Tip voor de volgende aankoop, vraag de persoon om een telefoonnummer voor een vaste lijn (geen mobiel), tevens vraag de persoon om het e-mail adres welke hij/zij heeft gekregen van zijn/haar provider.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjewel voor je antwoord, ik weet dat het terug storten alleen mogelijk is als je via automatische incasso het geld hebt over gemaakt,gezien dit een eenmalige koop na die persoon was, heb ik dus gewone overschrijving gedaan, en de bank zegt al, is uit opdracht van mij gehandelt en hun kunnen dan verder niks doen, heb wel een klacht na bank gedaan over dat dat rekeningnummer van hem mogelijk word gebruikt met fraude, maar terug storten doen ze niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en met automatische incasso is het binnen 65dagen mogelijk om de betaling te annuleren, maar niet als het geld via overschrijving is gestort na het fraude rekeningnummer