Waarom stuurt Blizzard Entertainment via mijn hotmail adres mailtjes naar anderen?

Ze sturen via mijn hotmail e-mail allemaal mailtjes naar mensen. Ik heb nu ineens 1300+ mailtjes over een of andere delivery status notification failure.
Waar slaat dit op? Moet ik nu een nieuwe e-mail aanmaken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat lijken mailtjes van Blizzard, maar zijn het niet! Ik krijg in mijn eigen mailbox(spamfolder) ook regelmatig post van wat lijkt van Blizzard te komen, het is echter breed bekend dat het phishing mails zijn. Jou gebruiken ze om die mail te verspreiden. Even je wachtwoord veranderen van je mail(zoals al gezegd) helpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe het ook is, het is niet goed.

Het is mogelijk
1) een spammer/spammachine heeft je wachtwoord van je hotmail verkregen (hoe?). En stuurt spam uit jouw naam. Zsm wachtwoord veranderen lijkt logisch. Echter, als ik spammer was had ik zelf al direct het ww veranderd zodat jij geen toegang meer zou hebben tot je e-mail...

of

2) je PC is besmet met malware dat e-mail verstuurt zodra jij bent aangelogd op hotmail. Je pc staat mog onder controle van een crimineel, onderdeel van een botnet. ik zou vanaf een andere vertrouwde pc mijn wachtwoord wijzigen en je PC zelf eens aan een onderzoek (laten) onderwerpen.

Doe je ook aan internetbankieren via de pc waar je gebruik van maakt? zou ik even niet meer doen.