Is het gevaarlijk als je deo op een stekker spuit?

Ik kwam er vandaag achter dat ik al 4 dagen lang nog een broodje in mijn laptop tas had zitten dus die had ik er snel uitgehaald en omdat het stonk had ik wat deo in mijn tas gespoten, maar toen ook dus tegelijkertijd op mijn accuoplader met stekker enzo. Dus nu de vraag is het gevaarlijk als ik mijn accuoplader in een stopcontact steek, want zoals jullie weten is deo + vuur (vonkje) uiteraard gevaarlijk. Zouden jullie dit alstublieft (z.s.m) willen beantwoorden, want ik wil graag mijn laptop weer verder gebruiken, maar om eerlijk te zijn durf ik dat even niet meer te doen i.v.m. veiligheid.

Bedankt alvast voor het beantwoorden!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moest hieraan denken
http://www.youtube.com/watch?v=jLnaG0xZdO4

Het beste antwoord

Deospray is voornamelijk vuurgevaarlijk door het drijfgas dat tegenwoordig in spuitbussen gebruikt wordt in plaats van het inerte freongas dat vroeger gebruikt werd.
Tegenwoordig wordt een mengsel van butaan en propaan gebruikt, 2 zeer brandbare vluchtige gassen die dan ook direct na het sprayen verdampen en naderhand niet meer op de plaats van spuiten achter blijft.
Je kunt dus zonder probleem bespoten adapters in het stopcontact steken, het brandbare gas is al lang vervlogen.

Toegevoegd na 9 uur:
Als de deodorant opgedroogd is geleidt het geen stroom, dus er zal niets bijzonders gebeuren als je de adapter in het stopcontact steekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Paplepel100:
Plastic is ook brandbaar wat dacht je daarvan? Als iets brandbaar is, wil dat nog niet zeggen dat het gaat branden als je het in een stopcontact steekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Paplepel: En dan moet het er nog wel zijn en dat is 't niet, want 't vervliegt gelijk. Het is immers een gas, geen vaste of vloeistof.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel voor je hulp en natuurlijk ook de andere mensen die dit hebben beantwoord, bedankt!

Andere antwoorden (3)

Je zult wel begrijpen dat er om twee uur 's nachts niet veel mensen zijn die hier nog snel even een antwoord op geven.

Ik zou nu die lader niet gebruiken.
De boel goed laten drogen.
De brandbare stoffen in de deo die vervluchtigen wel.
Kun je morgenvroeg de zaak gewoon weer gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee niet doen totdat je zeker weet dat het middel zelf niet brandbaar is. Dit kan je meestal lezen op de verpakking zelf.

Anders spoel je de dingen goed schoon, desnoods met zeep, (met een stekker is dit geen probleem), en vervolgens weer laten drogen voordat je hem insteekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de zekerheid kan je je stekker nog even schoonmaken met een doekje. Maar ook als je dat niet doet, acht ik de kans zo goed als uitgesloten dat het residu nog kan ontbranden (als het residu al brandbaar is) door een vonkje die soms ontstaat als je een stekker in het stopcontact steekt. Voor vuur heb je drie zaken nodig: brandstof, zuurstof en warmte (hitte):
-Brandstof is er bijna totaal niet (hooguit een heel klein beetje residu, maar dan ook echt een heel klein beetje: zelfs als dat zou gaan branden, is het in een microseconde weer over).
-Hitte is eigenlijk afwezig (voor de meeste zaken in het huishouden is echt 'hitte' en niet warmte nodig om het te laten branden).
-Op en rond de stekkerpunten zelf is weinig zuurstof aanwezig (een groot deel is weggedrukt toen je de stekker in het stopcontact stak).

Ik denk dat als ze het bij mythbusters zouden proberen te laten branden, dat dat niet zou lukken zodra er meer dan een paar seconden is verstreken tussen het spuiten en de stekker in het contact steken.