Wat is het probleem van onze mailbox?

Ik wilde een verjaardagsuitnodiging rondmailen naar meerdere contacten, met een Word-bestand als bijlage. Alles ging goed, maar toen ik het verzond begon het probleem:

Ik krijg letterlijk honderden mailtjes terug waarin staat:

"This is the mail system at host mx02.online.nl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system"

Elke keer is dat bericht identiek. Ik heb ook van een van de mensen waar ik de mail naar wilde verzenden gehoord dat ze ook bijna honderd mailtjes van me hebben ontvangen met dezelfde titel als het bericht dat ik origineel wilde verzenden, maar ze belandden allemaal in de virus-box. Daarom durfden ze hem (uiteraard) niet te openen.

Wat is dit, en hoe kom ik er vanaf? De binnenkomende mailtjes stoppen overigens als ik de PC helemaal afsluit, maar zodra ik hem weer opstart komen er zo'n 10-20 mailtjes per minuut bij, ook als ik niets doe met de mailbox...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
12 jaar geleden
Klonkt als virus, heb je al eens een virusscan gedaan?
Cryofiel
12 jaar geleden
Klinkt heel erg naar virus. Zo'n virus dat zichzelf via email verspreidt, en dat actief wordt zodra jij contact maakt met een mailserver. Ik zou beginnen met een goede virusscan.
Cryofiel
12 jaar geleden
(Ik zie nu dat Ritsuka me voor was met dit idee.)
Ritsuka
12 jaar geleden
En stekker internet eruit, zo stoppen de mails.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De mails stoppen merkwaardig genoeg sowieso als ik de mailbox afsluit. Daardoor kreeg ik het idee dat het een probleem van de mailbox kon zijn... En ik heb 2 weken geleden Norton AntiVirus erop gezet, en die zegt dat er niks schadelijks op de pc zit...

Antwoorden (1)

Ik heb ook eens zoiets gehad. Ik heb toen een programma wat wel naar de inbox bij je provider kan kijken maar geen berichten ophaalt gezocht. Daarmee kon ik dus alle berichten op de server van de provider wissen. Daarna de pc zonder internet gestart en antivirus en antispam gedraaid. Daarna ging het weer goed.