Hoe kan ik dit oplossen?

er staat een nieuwe computer de vorige zat onder het stof hoe hou je een computer stofvrij ?ik wil een stukje vitrage erop doen zodat die toch luchtig kan blijven
iemand zei dat ik een busje perslucht kon gebruiken maar ik denk dat ik de stof juist erin blaas
graag uw advies

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Mijn PC staat al 3,5 jaar op de grond onder het bureau. Toen ik hem laatst openmaakte om er nieuw geheugen in te zetten (zie http://www.goeievraag.nl/vraag/4gb.248290 ), zag ik maar een heel klein beetje stof. Eigenlijk zat dat vooral op de grote ventilator bij de voeding. In de rest zat ook wel een beetje stof, maar dat was niet noemenswaard. troetroe, wordt er bij jou gerookt? Dat schijnt enorm veel uit te maken in de hoeveelheid troep (en dan niet alleen in de computer, maar ook in je longen).

Antwoorden (4)

Oplossing is het pc watergekoeld
Te koelen zodat je tenminste maar 1 radiator hoeft schoon te maken en ben je al zeker snel klaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal stofvrij houden is niet mogelijk, kleine stofdeeltjes in de lucht worden door delen in je computer aangetrokken omdat bewegende delen in je computer statisch zijn. een busje perslucht is een goede manier om je computer schoon te blazen.

dingen die ik zelf doe zijn: dagelijks stofzuigen en ik zet mijn pc niet op de grond.
12 jaar geleden
Het is onmogelijk om een computer stofvrij te houden, zoals de vorige beantwoorder al heeft gezegd. Usb aansluitingen, ventilatoren, cd/dvd-rom units, etc... zorgen ervoor dat de pc altijd open ingangen heeft. Zelfs als een pc hermetisch gesloten zou zijn, komt er op de een of andere manier nog wel stof naar binnen.
Mijn oplossing (wat ik altijd doe) is om de computer 1 keer in de 2 a 3 maanden open te maken en de hogedrukspuit erop zetten. Dan is hij echt helemaal stofvrij. Mocht je er zelf geen eentje hebben (wat waarschijnlijk het geval is), is er altijd wel iemand of een bedrijf in de buurt waar je netjes kunt vragen of je 2 of 3 minuten gebruik mag maken van hun spuit. Bevoorbeeld bij een fietsenmaker, of zo....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
let wel op dat bij een compressor het vocht in de lucht gecomprimeerd word. hierdoor spuit je een hele vochtige lucht in je pc. (uit ervaring bij klanten) er zijn hier filters voor.