Als mijn firefox start zie ik een verbinding met toolbar.iad.ask.com is dat malware?

Mijn firefox start met een lege pagina.

Er is volgens control panel geen toolbar van ask.com geinstalleerd.

De verbinding (naar toolbar.iad.ask.com) wordt gemaakt bij het opstarten van de browser.
De default pagina van mijn browser firefox is een lege pagina!!!
Dus in principe moet hij nergens mee verbinden.

Ik gebruik windows Xp sp2 met firefox browser.
Gegevens gevonden via sysinternals software.
(tcpview.exe een soort netstat)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

yup... even ad-aware downloaden (free) en draaien. Evt nog cccleaner erbij en als het goed is ben je weer vrij van alles.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ask is net zoiets al Google en heeft ook een toolbar, die zal dan waarschijnlijk verbinding maken met de servers van ask.com. Geen malware dus. Je hoort in FireFox bij de opties ergens de toolbars te kunnen beheren en uit te kunnen zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei, dan moet je de Ask-toolbar weer zien weg te krijgen, dat had ik ook en het was een taai ding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hi,

Als je malwarebytes download en laat zoeken dan ben je safe. Het is beste (gratis) programma http://www.malwarebytes.org/