limewire is verre van schoon, veel spyware en virussen kunnen je pc inlopen via dat programma.

werken met torrents is wellicht iets veiliger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
torrents vind ik zelf ook prettiger werken. uTorrent gebruikt ik altijd.
Voor mijn eigen veiligheid scan ik altijd de dingen die ik download met de virusscanner :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik gebruik ook torrents, icm antivira en ccleaner, gaat dat redelijk. torrents op comments checken is vaak ook wel handig.
Kimath
12 jaar geleden
Ja, dat doe ik vooral bij spellen. Helemaal sinds ik eens per ongeluk een Poolse versie van een spel binnen had gehaald, haha. Nu lees ik eerst de comments of het de juiste versie is, werkend en zonder virussen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb aardig wat spaanstalige films gedownload voordat ik doorkreeg dat je comments kon bekijken:)
Kimath
12 jaar geleden
haha :P
Het spel wat ik in het Pools had was Diablo II, was nog best grappig spelen, verstond er alleen niks van..
De programmas zelf zijn wel virusvrij, je moet gewoon foed opletten war je download! Dit is eigenlijk met alles wat je download
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De programma's wel wat je er mee download niet
capthavoc
12 jaar geleden
gooi die programma`s uit je geheugen, ga torrents gebruiken ook heel simpel en een stuk veiliger, maar altijd opletten bv hoeveel mensen het door jou gewilde product ook gebruiken zegt al heelveel ivm veiligheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zijn P2P (peer-to-peer) programma's. Deze programma's maken gebruik van een gedecentraliseerd netwerk. Omdat het dus niet centraal beheerd wordt, is er totaal geen controle van wat voor bestanden er gedeeld (shared) wordt. Je kunt dus niet weten wat voor bestanden er gedeeld worden of waarmee die mogelijk zijn geïnfecteerd.

Conclusie: onveilig.

Je kunt deze programma's best gebruiken om muziek te downloaden, maar dan moet je opletten dat het audio bestand een bitrate heeft. Heeft het geen bitrate? Dan is het geen audio bestand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind utorrent fijn gaat sneller dan limewire en piratebay checkt altijd of er virussen in zitten dus download via piratebay en je zit goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Limewire, Frostwire en andere torrent sites bevatten vaak virussen, het hangt er ook een beetje van af waar je naar zoekt. Als je bijvoorbeeld rare dingen download is de kans groter dat je een virus krijgt dan dat je een filmpje download over eendjes in het water.

Over het algemeen is het zo, als je goede antivirus software hebt (Avira, Microsoft Security Essentials, AVG) en een goede firewall hebt (Comodo) de kans niet heel groot is dat je een virus krijgt. Het hangt er zoals ik al zei ook vanaf waar je naar zoekt

Succes!