Hoe krijg je een server ip zoals voorbeeld.voorbeeld.com ?

Ik heb nu mijn computer ip, kan ik dit veranderen, dus een soort van bescherm ip?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
bamibal
12 jaar geleden
Een domeinnaam is altijd te herleiden naar een ip-adres. Dus als je het doet om je ip af te schermen, heeft dat geen zin.

Antwoorden (4)

daar kan het gratis, anders even googlen :) succes

Toegevoegd na 1 minuut:
je ip kan je trouwes niet veranderen, maar het adres wat je aan mensen geeft om bv bij je server te kunnen komen is wel zo.

zelfs servers hebben gewoon ip adressen, die "namen" worden geregeld door een zogenaamde DNS, die linkt domeinnamen naar de ip's van servers, dat is ook wat de site bij bron doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is ook zo'n site (zie bron)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je ip wilt beschermen kan je zo geheten proxy`s gebruiken. Deze "vervangen" jou ip op het internet, als je dan op een website gaat zien ze niet jou ip maar het ip adress van de proxy waar jij op zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is geen verschil tussen een 'computer IP-adres' en een 'server IP-adres'.
Een server is ook maar gewoon een computer. Zodra je bijv. een webserver, FTP-server of mailserver op je eigen PC zet en die PC op het internet hangt, heb jij ook een server. Maar er veranderd geen bal aan het IP-adres.
Die veranderd pas als je een andere provider neemt, en dan wellicht ook pas als die provider niet een dochter of broer is van je huidige provider.

Een 'beschermd' IP bestaat niet. Je kan wel VIA allerlei services surfen, zoals het (betaalde?) TOR-netwerk of via proxies. Dat laatste geeft veel technische problemen (zaken die gewoon niet werken, snelheidsproblemen, regelmatig uitval of overbelasting proxy). Maar de technisch medewerkers van die proxy of justitie kan wel gewoon bij het betreffende dataverkeer dat van en naar jouw PC gaat, tenzij de proxy niks logt. De meeste zo niet alle proxies loggen.

Ook zo'n TOR-netwerk is niet 100% veilig:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tor_(netwerk)
"Men kan echter ook een Tor-exit-node opzetten en zodoende een gedeelte van het Tor-verkeer afluisteren. Dit is in augustus 2007 spectaculair aangetoond door de Zweedse beveiligingsconsultant Dan Egerstad, die via een vijftal Tor-exit-nodes honderden gebruikersnamen en wachtwoorden van diplomatieke diensten van ambassades ontdekte. Na het publiceren van 100 van deze logins werd Dan Egerstad op 16 november 2007 gearresteerd door de Zweedse politiedienst."

Men gebruikt dus best nog een extra encryptiemethode voor de data om extra veilig te zijn.