Laptop beduidend trager geworden door van AVG gratis 8.0 naar 10.0 1388 gratis te zijn gegaan . Vraag , hoe kan dit ?

Mijn laptop is op een gegeven moment veel trager geworden met verbinding maken op internet en openen mailbox . Ook het afsluiten gaat beduidend langzamer als vroeger heb ik het idee . Systeemherstel heeft ook niets uitgehaald , en schijfdefragmentatie en Ccleaner ook niet . Heb zelf toch sterk het idee dat mijn AGV scanner de boosdoener is , zou dit kunnen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb precies dezelfde versie, en herken je problemen niet. Waarbij wel gezegd moet worden, dat als AVG even gaat scannen, of updaten, mijn computer met geen stok meer vooruit te branden is. Maar dat is tijdelijk: soms 3 minuten, soms 5 en in het ergste geval 10. Maar dan kan ik weer minstens een dag vooruit zonder problemen, en zonder enige beperking in snelheid. Ik denk dus dat het niet aan AVG ligt.

Zijn er nog opties die je uit kunt schakelen? Ik heb de optie, die waarschuwt tegen "slechte sites" uitgeschakeld, omdat dat met (vooral met google) niet lekker surft.

LiveKive, FamilySafety en PC analyzer staan bij mij uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat zou goed kunnen, een manier om dit mooi te testen is de computer van internet af te sluiten en daarna ook de virusscanner compleet uitgooien of deinstalleren. Zorg wel dat je de installatie file op je pc hebt zodat je weer kan installen voor je weer op internet gaat of gelijk een ander installatie file van Avira bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kan je je mailbox nu op snelheid testen als je de internetverbinding er af gooit???
Check al je settings van AVG eens... het kan zijn dat je de web security aan hebt staan, en dat vertraagt enorm idd...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze allebei nog hebt de oude verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De 8.0 is destijds verwijderd , maar zie net wel dat windows firewall ook ingeschakeld staat . Of AVG op dit van invloed is ?
Ik raad aan:
Virusscanner: Symantec Endpoint Protection (business versie is dat - en dan ALLEEN de virusscanner installeren; de andere onderdelen NIET) of ESET/NOD32 (waarvan de engine in assembler (=sneller) is geschreven, dit in tegenstelling tot de andere virusscanners).
Firewall: NetLimiter. Daarmee kan je ook per applicatie toekennen hoeveel % bandbreedte van je verbinding je ze wilt geven.