Kun je ergens op de computer vinden wat het wachtwoord is van het draadloos internet is waar je op zit?

ik ben nu op de laptop terwijl ik aan het oppassen ben en ik wil iets anders doen op mn ipod touch alleen ik weet dus niet wat het wachtwoord precies is waarmee ik wel op de computer zit. Kun je dat ergens vinden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Door in te loggen op je router. Type in de adresbalk de volgende cijferreeks in: (met punten) 192.168.1.1 Als het goed is laadt de computer de pagina nu. Het kan ook zijn dat je je router nog beveiligd hebt. Dan type je de gebruikersnaam en het wachtwoord. Als je dit hebt gedaan kom je op een instellingenpagina uit. Hier kun je de voorkeuren van je router bepalen en als het goed is ook je wachtwoord terugvinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat staat alleen versleuteld (en dus onleesbaar) op de computer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je niet soms ook op 'tekens weergeven' ofzoiets klikken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij kun je alleen tekens weergeven als je een nieuw wachtwoord ingeeft toch?
Dat kan alleen als je computer bedraad aan je router vast zit. Dan kan je zoals hier eerder vermeld inloggen in je router en het wachtwoord bekijken of wijzigen. Als je dat nog nooit gedaan hebt is het wachtwoord en inlog van je router standaard. Dit kan je vast met het model nr googlen indien je het niet kent. Kan zijn dat je IP adres van de router ook een andere is dan hier eerder bij een antwoord vermeld stond.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal zijn die versleutelt dus kan je er ook niet via de bedrade kant op...

Je kan wel het password resetten en weer een nieuw password ingeven
12 jaar geleden
Ja, dat kan als er Windows7 op de laptop zit. Het heet de WPA-sleutel.
Rechtsonder op de taakbalk zie je een driehoekje met vijf verticale streepjes. Daarop rechtsklikken. Kies Netwerkcentrum openen, draadloze netwerken beheren. Klik op het computer-icoontje, tab Beveiliging. Dan zie je de sleutel in de vorm van stipjes. Klik op Tekens weergeven en je kunt het lezen.
Ik ben systeembeheerder op een school en boos op Microsoft omdat dit veel te makkelijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Installeer pantsoff, ga naar het wachtwoordvakje waar de rondjes staan, en... Voila!