Onverwacht staat er een referentielokatie op het beeld van de buienradar, die ik zeker niet heb aangevinkt. Hoe kan dat?

Het is niet mijn woonplaats, en ook ken ik niemand in de aangegeven plaats.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Buienradar doet wel vaker vreemde dingen, mijn locatie was ineens verdwenen, en toen ik 'm opnieuw opgaf, bleek Utrecht ineens in het oosten van België te liggen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hm, vreemd, maar wel lekker...

Het beste antwoord

Jouw computer maakt via een algemene server contact met internet (het betreft een server van jouw internetprovider). Waarschijnlijk heeft "buienradar" deze server gedetecteerd en heeft de plaats waar deze server staat genoteerd als referentielokatie. Er zijn meer sites die dit op deze manier doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klinkt aannemelijk, dank!