Is het strafbaar als je voor de grap een 0800 belt??

Ik heb 6 dagen geleden op kamp met wat jongens voor de grap 0800 0405 (gwn random nummer) gebeld, later werd ik terug gebeld en ik wist niet dat zij dat waren en zijden dat ik een boete had van 2000 euro, ik hing gelijk op, nu bellen ze mij de hele tijd (stalken ze me) ik word er best gek van, is dit een dreigement of niet, ze bellen wel de hele tijd. Btw wat moet ik doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oei ik heb het me je te doen in ieder geval.
Helemaal netjes is het niet natuurlijk, maar ach, grapje moet kunnen toch.
Het lijkt me wel sterk hoor van die boete, volgens mij kunnen ze je weinig maken.
Kimath
12 jaar geleden
Niet zo slim, maar ik denk niet dat ze echt een boete geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop dat alle lezers dat nummer nu gaan bellen als straf voor een loos dreigement ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.atlascopco.nl/nlnl/ , misschien een excuusbriefje sturen?
Hoewel hun loze gedreig ook wel onbeleefd is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kwam juist uit bij TELEWORLD HOLDING B.V Zie: http://www.artofhacking.com/tucops/phreak/numbers/live/aoh_0800.htm Ze beheren meerdere telefoonnummers: http://trade.mar.cx/teleworld_holding_bv Ze weten blijkbaar wel hoe ze grappenmakers weg moeten jagen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@stk87 deze lijst komt uit 1997, dat zal in de loop der tijd toch wel zijn veranderd.

Antwoorden (8)

Wat moet je doen, opnemen en kijken wat ze te zeggen hebben ;).

een boete van €2000,- om een random nummer te bellen is onzin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou volgens mij is het geen alarm nummer. dus lijkt me niet dat je hier voor een boete krijgt. ik weet niet wat voor telefoon je hebt maar als het goed is kan je met je telefoon nummers blokeren of zelfs direct door laten verbinden naar de meld kamer.(112).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze kunnen je er geen boete voor geven en als ze vragen waarom je dan belde zeg dat je een verkeerd nummer had ingetoetst ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzin die boete. Maar in het vervolg anoniem bellen of gewoon niet. Maar een geintje moet kunnen. Zolang jij niet onbeschoft of grof bent geweest is het een beetje onzin van hen om je te blijven bellen. Even geduld voor hen gaat de lol er ook wel van af. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb even gegoogled en het is NIET strafbaar, en je krijgt geen boete! Als ze je nog eens bellen moet je ze laten uitpraten, en ze laten vertellen waarom jij 2000 EURO zou moeten betalen. Waarschijnlijk hangen ze dan op en bellen je niet meer op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat ze jou te grazen willen nemen voor de grap die je hebt uitgehaald. Als het blijft duren zou ik toch de politie even inlichten. Je hoeft niet bang te zijn dat de politie jou hard aanpakt, die geven je hooguit een preek voor die grap.
Maar dit is niet leuk meer en dit moet dan ook echt stoppen. dus aangeven bij de politie als dit door blijft gaan.

Toegevoegd na 45 seconden:
En nee, je krijgt echt geen boete van 2000 euro als je een 0800 belt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha waarom niet 0900? :P
Maar ik geloof niet dat ze 2000 euro van je kunnen persen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee niet strafbaar neem op en zeg niks terug kost het hun geld ^^