Een buitenstaander kan in principe niet zomaar bij uw bestanden komen. Een 'goede' hacker zal echter zo goed als altijd in uw computer in kunnen breken. De kans dat een individuele hacker echter de moeite zal nemen om een privé-computer te hacker lijkt mij niet zo groot.

Een veel groter risico is om gegevens te verliezen t.g.v. keyloggers en spyware. Dit zijn automatische programmatjes die ervoor zorgen dat uw bezigheden op de computer worden gevolgd en naar de makers van de maker ervan worden verstuurd. Het doel hiervan is om door middel van de gestolen gegevens geld te verdienen. Denk hierbij aan zaken als het buitmaken van bankgegevens, email adressen en identiteitsfraude.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Tuurlijk kan dat, dat heet hacken, het gebeurd alleen bijna nooit omdat ze er niks aan hebben/verdienen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker daar hebben ze veel aan zo kun je iemand pesten door bv al zijn gegevens te wissen en hacken doe je niet alleen op de pc hacken is iets gebruiken op een manier waarvoor het niet is gemaakt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@antwoorder mischien zijn punten handig in je zin(nen). Bovendien is het de moeite echt niet waard om iemand te hacken om hem alleen te pesten.
Dit is mogelijk met een virus maar waarschijnlijk zullen ze dat niet bij U doen Maar eerder bij bedrijven die veel gevoelige informatie hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang je niets op je computer hebt gedownload (onbewust), kan dit in principe niet. Wel kan meegekeken worden met wat je doet op internet, mits je op een publieke wifi zit. Als je een uptodate anti-virus hebt, en geen gekke dingen doet, is de kans vrij klein dat dit mogelijk is. (Ja, de kans is er nog steeds, maar zoals al gezegd zijn hackers niet geïnteresseerd in particuliere computers, behalve als je een bekend/machtig persoon bent...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom de min?
capthavoc
12 jaar geleden
vraag ik me ook af goed antwoord hoor
Jazeker dat kunnen ze dat noemt men hacken maar hacken kun je niet alleen op de pc maar ook in het echte leven want hacken is iets gebruiken waarvoor het niet gemaakt is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar heb jij nou weer over?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over wat hacken is: iets gebruiken waarvoor het niet gemaakt is.
gehackt worden kan altijd.
maar hier zou ik meer bang voor zijn als je dit ook verdient...
deze meeste hackers doen geen moeite om jou te hacken maar ja kom je de verkeerde personen tegen het lijf op het internet dan is het hacken dus zo gedaan..

zorg inderdaad dat je gehele computer up 2 date is zo heb ik het hier niet alleen over je virus scanner of bestuuring systeem maar ook andere onderdelen zoals je browser + add-ons msn etc....

Toegevoegd na 5 minuten:
echter hoef je niet bang te zijn voor mensen die ZEGGEN dat ze je gaan hacken... dit zijn vaak (zoals ik ze noem) Wannabee hackers... ze weten er een heleboel over te vertellen maar kunnen misschien nog maar net een website maken om je mail adres te bombarderen.. We leven in 2011 dus das achterhaald en word gelijk geblokkeerd door veel servers...

Echte hackers geven nooit hun echte identiteit weg! :)