waarom kan ik niks meer op mijn laptop door security protection?

Ik zat op internet en in een keer kwam er een pc scan van security procection voor. Vervolgens kan ik niks meer doen op mijn laptop. Niks openen en laat staan op internet. Van security protection komen er steeds allemaal dingen in beeld en als ik iets wil doen zegt ie telkens dat ik het programma dan eerst moet activeren door te betalen. Dat wil ik helemaal niet! Wat moet ik nou?

Toegevoegd na 20 uur:
HET IS OPGELOST! DANKZIJ SYSTEEMHERSTEL! DAARNA HEB IK EEN NIEUW ANTI VIRUS PROGRAMMA GEINSTALLEERD. ALLEMAAL SUPERBEDANKT!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens mij is dit "foistware" . Ik zal U maar niet uitleggen,wat het precies is want daarvoor krijgt een beantwoorder te weinig letters. Het is een vervelend virus. GA NERGENS OP IN BIJ DEZE FAKE SCANNER. Download het volgende programma en laat de hele harde schijf scannen :

http://malwarebytes.org/products/malwarebytes_free

Volg elke aanwijzing van DIT programma nauwkeurig ( van de link hierboven) op en houd er rekening mee,dat een virus verwijderen niet altijd de juiste oplossing blijkt te zijn. Zet het in eerste instantie "in quarantaine". In enkele gevallen is het bekend,dat men dan drivers van de harde schijf laat verdwijnen en werkt Uw laptop niet meer optimaal.

Groet:Zoekertje

Toegevoegd na 4 minuten:
U kunt ook opstarten in de veilige modus (zonder netwerkmogelijkheden) druk kort achter elkaar op F8 of F10 (eventueel op DEL ,zodat Windows U verzoekt ,welke mogelijkheid U kiest.
Probeer in Veilige Modus het systeem te herstellen.
Start>>Programma's>>Bureau-accessoires>>Systeemwerkset>>Systeemherstel en kies een datum VOOR het moment,dat deze fake scanner begon te klieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dit is een virus. Start je computer op in veilige modus( steeds f8 indrukken tijdens het opstarten om in het mentje te komen) en doe dan systeemherstel naar een moment VOORDAT deze problemen zich voordeden. Als het goed is ben je er dan vanaf. Mocht dit niet helpen probeer dan je belangrijke bestanden op een USB te zetten en installeer je computer opnieuw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek op je computer menu balk , openen , zoek het icoontje van Security , en klik op verwijderen , bij mij heeft het geholpen ! Succes !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
dat gaat echt niet lukken
Dit is dus een scareware malware programma
doe dit
start de pc en drukt voordat je in windows komt op f8
je krijgt dan de veilige modus optie
probeer de optie veilige modus met netwerkmogelijkheden
en download het programmma van malwarebytes.org
en installeer dat
en laat hem scannen en wacht op het rappport en verwijder dan de gevonden items
opnieuw opstarten en daarna nog eens scannen
capthavoc
12 jaar geleden
hier nog meer uitleg over scareware
http://www.microsoft.com/security/pc-security/antivirus-rogue.aspx