welk programma werkt het beste om je computer snel en foutenvrij te houden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Formatteren en Windows opnieuw er op zetten werkt het beste voor snelheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alleen zo ingrijpend, moet ik alles er weer opnieuw opzetten, en er staat zoveel op
Kimath
12 jaar geleden
daarom doe ik dat zelf ook nooit, veels te veel gedoe XD
Mijn broer doet dat wel elke paar maanden, hij heeft er niet veel op staan, en zn pc is echt super snel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als tussenoplossing kun je dat 1 keer doen. Plus alle programma's erop zetten die je gebruikt. En vervolgens een beeldbestand (image) wegschrijven.
Die kun later dan terugzetten. Dat is dan wel in enkele minuten gepiept. Vervolgens wel de programma's bijwerken en een nieuw beeldbestand wegschrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Kimath:
Ik heb WEL heel veel op de PC staan, en die van mij is toch aardig stabiel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb er nu tuneup op staan, werkt miracles

Het beste antwoord

Op de volgende website staan 3 perfecte programma's (GRATIS) en daarmee onderhoudt U de pc in topconditie. Vooral de Slim Driver software is uniek ! Het lost vrijwel elk driver probleem gratis op ..iets,wat bepaalde dure pakketten niet eens kunnen. Om op Uw vraag terug te komen ,het eerste getoonde pakket is specifiek bedoeld,om de pc in orde te krijgen/te houden.

http://www.slimwareutilities.com/index.php

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik zeg zelf ccleaner. Ee zijn hier natuurlijk veel programma's voor, maar dit vind ik de beste. Zo kun je je cookies en geschiedenis makkelijk verwijderen. Ook verwijdert hij automatisch overbodige data. Je kan ook het register scannen, en dan verwijdert hij automatisch deze fouten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ccleaner en Adaware :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik zelf deze:
http://rrt.me/ef9
Kwalitatief superprogramma!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij doet die link het niet. Hoe heet het programma?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die link verwijst naar spamfighter. Een onbekend programma. Maar lees eens de comments op:
http://www.mywot.com/en/scorecard/spamfighter.com
Allemaal beweren ze dat 't nep-software is (je geld gaat dus naar de Russische maffia ofzo) en zelfs dat je door het installeren van deze software juist meer spam krijgt. VERTROUW HET NIET!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zozo de russische maffia nog wel?? Dit is een programma van de makers van SPAMfighter. Dat programma wordt door miljoenen mensen wereldwijd gebruikt, inclusief door mij. DUS NIKS ONBEKEND PROGRAMMA! Zouden al deze miljoenen mensen een product afnemen van de russische maffia? Als je niet weet waar je over praat, moet je niet zomaar wat roepen! Ik word een beetje kribbig van betweters...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh ja, de reacties op WOT gaan over het programma SPAMfighter en niet over in dit geval SLOW-PCfighter, dus wel even opletten!
Bovendien zijn de reacties allemaal afkomstig van zeurende mensen zonder echte goede argumenten om SPAMfighter af te kraken. Die paar slechte reacties tegenover miljoenen tevreden mensen....
om foutvrij te werken heb je goede hardware nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ook goede software, en dat was de vraag.
Goede software moet ook kunnen detecteren dat de hardware niet goed is en daar melding van maken.
Hoe meer programma's je op je PC zult zetten, hoe meer fouten er op je PC zullen staan. Denk daarom niet te snel aan juist 'EXTRA programma's installeren' om je PC sneller/foutlozer te houden.
In elk programma van enig formaat, zitten nl. bugs. Neem daarbij dat al die programma's ook nog eens op Windows zelf moeten draaien (ik neem even aan dat je Windows hebt), en Windows zelf vol met fouten zit. Die vele fouten in Windows kan je alleen omzeilen door een ander besturingssysteem te nemen: bijv. Ubuntu of Xubuntu of evt. een Mac (=duur). Heb je ook gelijk geen last meer van virussen en malware (is de nr. 1 waardoor je PC traag wordt en fouten toont).

Verder kan je veel overige fouten tegenhouden en snelheid bewaren door:
1. Altijd aangepaste setup doen als je software installeert en dan altijd ALLEEN die zaken te installeren die je ECHT gaat gebruiken. Alle overbodige opties: uitschakelen die zooi!
2. Zorg voor zo weinig mogelijk processen op de achtergrond. Dit kan middels msconfig/opstarten en middels services.msc. Dit benodigt enige technische kennis, maar over 't algemeen kan je alles uitvinken bij msconfig/opstarten (aanzetten kan altijd weer, na de reboot).
3. Zorg voor voldoende intern geheugen. 2GB als minimum hanteren.
4. Installeer een SSD-schijf voor je Operating System en gebruik de huidige harde schijf voor opslag van data/documenten/films/muziek/foto's etc.