Is het doorknippen van een bankpas wel voldoende?

Een pasje, zoals een bankpas, doorknippen. Zorgt dit er wel echt voor dat niemand meer bij de gegevens kan?

En hoe zit het met andere kaarten waar gegevens op staan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.2K

Het beste antwoord

Doorknippen is in principe voldoende voor de magneetstrip. (al is die wel aan elkaar te plakken en met een beetje geduld weer te lezen. Ik zou dus meerdere keren knippen.

Dat koperen plaatje is echter een ander verhaal, die zou ik ook kapot maken, want daar kleine elektronica achter. De schaar gaat dat niet leuk vinden, dus gebruik daarvoor een tang.

Toegevoegd na 1 minuut:
In(onder) die chip is onder andere je chipknip saldo opgeslagen en wat basale bankgegevens waaronder rekeningnummer.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ter info: Zorg dus dat je chipknip leeg is, want die is pas gebonden. Een nieuwe pas staat dus weer op € 0,-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik zal de chip op de pas ook door midden knippen als ik jou was
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd, de chip moet kapot knippen, en de magneet strook moet zowel
Horizontaal als vertikaal knippen, of in versnipperen is nog beter, dan weet je zeker dat er niks meer mee gebeuren kan.
Zodra je een nieuwe pas krijgt word de oude pas toch geblokkeerd, dus dan is ie ook al onbruikbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voordat je een pas wil vernietigen, zul je bij de bank eerst je pas moeten blokkeren. De chipknip kun je zelf leeghalen door het geld terug te storten. Dit kun je doen door de kaart in de chipknip oplader te steken, te toetsen op de 1 waarbij wordt gevraagd of u het tegoed terug wilt storten op de rekening waarbij je bevestigend Ja kunt intoetsen. De kaart is dan geheel leeg. Daarna kun je de kaart doorknippen en is je kaart niet meer te gebruiken.