Waar kan je pedofielen melden?

Oke, ik was dus op een IRC-server (een soort chatbox), waarna meteen 3 mensen een gesprek mij aangingen en vroegen of zij mijn MSN mochten, blabla... de tekst die ze zeiden was niet echt toepasselijk, en ik vond het dan ook erg verdacht allemaal. 2 vroegen er zelfs of ik ooit een piemel had gezien(!!!!)

Is er een site waar ik deze chatbox kan tippen aan de politie?

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je het zo leest snap ik dat het gek overkomt, maar het is echt zo. Ik kwam die chatbox binnen en meteen 3 mensen die vroegen of ik een jongen of een meisje was. Was wel benieuwd wat ze deden dus, ik deed of ik een meisje van 11 was, en het was allemaal behoorlijk schokkend.

Toegevoegd na 18 minuten:
arry potter in november zegt:
wat voor kleren heb jij aan nu
harry potter in november zegt:
en eronder
harry potter in november zegt:
welke kleur
harry potter in november zegt:
heb jij ene platte buik
harry potter in november zegt:
heb je al borstjes
harry potter in november zegt:
heb je nog een topje of bh aan
harry potter in november zegt:
wil je t-shirt uitdoen
harry potter in november zegt:
wil je wel je broek uitdoen

Waar kan ik de politie contacteren? Hij denkt dat ie met een meisje van 9 aan het praten is...

Toegevoegd na 35 minuten:
Zie http://pastebin.com/zbGMSm32 voor 3 gesprekken met (veel te oude) mannen die ik heb gehad...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
MissBiggie
12 jaar geleden
Wat doe jij op die site dan eigenlijk ??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lang verhaal... Om het kort te maken;
eigenlijk was ik opzoek naar onbeveiligde irc-servers die geen BOPM gebruikte waardoor ik even mijn botnet zou kunnen testen. Ik weet niet of dat het iets duidelijker maakt.
MissBiggie
12 jaar geleden
Zou ik toch een andere site kiezen volgende keer :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu pas je printscreen bekeken: ik zou dit inderdaad melden!

Het beste antwoord

Op veel chatservers krijg je gelijk als je binnenkomt vragen als a/s/l: age, sex (als in: sekse), location.
Maar als mensen zich misdragen, kun je dat melden bij de irc-ops: elk kanaal heeft zo z'n eigen operators, en elke server/host heeft regels en mensen die op de naleving daarvan toezien.
Zodra je inlogt, krijg je een scherm waarop je kunt zien via welk netwerk je op irc zit, en doorgaans ook de nicknames van degenen die je kunnen helpen met problemen, dan wel een aparte kanaalnaam of een site met verdere info.
Stel dat je niet meer weet waar het precies was, dan kun je ook een melding doen bij het meldpunt cybercrime: https://www.meldpuntcybercrime.nl/
"Seksuele benadering van minderjarigen, bv. via een webcam, chatsite of forum" valt daar onder kinderporno en een meldingsformulier daarvoor vind je hier: https://www.meldpuntcybercrime.nl/formulier_kinderporno.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IRCops heb ik inderdaad gecontacteerd. Dit is denk ik de website die ik zocht. Dankjewel :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan, want zulke gasten zijn gek en gevaarlijk :/

Andere antwoorden (2)

Als jij de geschiedenis kan uitprinten van het gesprek kan jij er zeker mee naar de politie , zonder geschiedenis kan je eigenlijke niks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan ook naar de politie gaan en daar op een van hun computers de geschiedenis tonen :D