Hoe lang kan een pc per dag aanblijven ?

Hoelang kan je pc aan blijven staan per dag bij mij staat hij ongeveer 8 uur per dag aan is dat normaal of slecht ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Een PC slurpt natuurlijk energie, dus als je hiernaar kijkt dan is het 'slecht'. Om een computer (buiten werk om) 8 uur aan te laten staan lijkt mij overbodig.

Als je een goede computer hebt is het goed mogelijk om een computer 24/7 aan te laten staan, mits goed gekoeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Daar kunnen ze gewoon tegen. Op een kantoor staan ze dag in dag uit ook vaak 8 uur of soms wel meer aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik had dat ook op school en toen was de pc zo heet geworden dat de tafel verbrand was ( dat zag je toen je de monitor optilde) maar ik weet niet precies hoe lang die aan stond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@raplive Dat heeft natuurlijk ook met de koeling te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kan je zien dat het onder de COMPUTER verbrand is als je de MONITOR optilt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zie je dat het zwart en er komt rook vandaan
Je kan maximaal 24 uur per dag aan laten staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
++
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En waarom?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is gewoon een kwestie van tellen hoeveel uur er in een dag zit!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daslogisch he
indien voldoende koeling/ventilatie is dat geen enkel probleem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet misschien wel even kijken hoelang je harde schijf aan kan blijven, want als die het begeeft ben je alles kwijt...