nee dat is geen goed plan
Want de ene werkt mogelijk de ander tegen
met als mogelijk gevolg dat geen van beiden goed werken
los nog van het feit dat deze ook weer geheugen in beslag nemen en de dus de pc behoorlijk kunnen vertragen
niet doen dus
goeie tip is wel dat je 1 virus scanner gebruikt
en als je toch nog het vermoeden hebt dat er toch nog ergens en virus zit
dat je dan een online scanner gebruikt
capthavoc
12 jaar geleden
Ik heb zelf 2 virusscanners, en mijn pc loopt niet telkens vast daardoor of andere vreemde dingen. Dus het kan wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet echt maar handig is het niet. Virus scanners zijn over het algemeen niet zo blij met elkaar en de preventieve onderdelen kunnen je PC behoorlijk traag maken. Zeker als ze vervolgens elkaar gaan scannen. Je loopt het risico wanneer ze allebei actief zijn ze beide niet goed werken. Als je er maar 1 tegelijk hebt werken is dat niet zo'n ramp maar de meeste scanners zijn beschermd tegen virus software die de scanners uitzetten waardoor het erg lastig kan zijn om ze volledig uit te zetten zonder ze te de-installeren. De meeste scanners geven bij het installeren ook al aan dat er conflicten kunnen ontstaan wanneer ze andere scanners aantreffen bij het installeren.

Wat je beter kan doen is een goede virus scanner op je computer installeren en dan adware blockers daar naast installeren. Je kan Kaspersky heel wat beter combineren met AdAware en Spybot dan met NOD32 of McAfee. Ook hier overigens werken niet alle combinaties even geweldig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen aanrader.
de kans dar beide programma's elkaar gaan tegenwerken en je computer vast loopt is heel erg groot.
1 goede scanner is voldoende.
ik heb de gratis versie van avg en ben al heel lang virus vrij. ben ik zeer tevreden over
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik zou het niet doen, omdat twee virusscanners elkaar in de weg kunnen lopen. Waardoor er weer errors of andere foute dingen ontstaan. Waar je liever niet op zit te wachten.