Kan je iemand hacken als je iemand anders zijn computer-IP weet? (beschrijving)

Een vriend van mij had een oude vriend, en ze spelen allebei een spel genaamd RuneScape. Die oude vriend denkt dat hij gehackt is door mijn vriend, omdat zijn IP hetzelfde is.
Dus hij weet de IP van mijn vriend zijn computer. Kan hij hiermee gehackt worden? Want hij is hier erg bang voor.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.9K

Antwoorden (8)

Nee ik speel ook runescape hij is gwn gehackt door een bot site of jagex als hij zich niet aan de regels gehouden heeft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, daar moet je heel wat meer voor doen. Je ip-adres is bekend bij letterlijk elke site die je bezoekt. Als je alleen via een ip-adres iemand zou kunnen hacken zou dit wel erg gemakkelijk zijn.
Wat overigens wel kan is dat als je iemands ip-adres kent, je met bepaalde programma's dat adres vervolgens kunt scannen. Je gaat dan op zoek naar mogelijke gaten in de beveiliging van de PC die achter het ip-adres zit. Maar dit kan ook weer als je ip-adres niet bekend is, dan gaat zo;n programma gewoon heel veel ipadressen af, net zolang tot hij er eentje vindt die te hacken is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus is mijn vriend nu in 'gevaar'?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hij is niet in gevaar., Wat ik probeerde uit te leggen is dat een ip-adres net zo openbaar is als je huisadres.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh.. dus hij hoeft nergens bang voor te zijn? Zijn account word/kan dus niet gehackt door hem?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vriend heeft gewoon een goede Firewall nodig en alleen die poorten openzetten die je ook van buiten naar binnen open wilt hebben.
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Firewall?wasRedirected=true
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meeste moderne routers houden ook alle poorten dicht of je moet ze specifiek open zetten. Hacker kan dan heel weinig. En alle PC's in je netwerkje zijn ook gelijk beschermd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent eigenlijk gewoon altijd in bovengemiddeld *gevaar* als je een Windows-PC gebruikt. Die dingen zitten nl. vol met veiligheidslekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@mmm, lekker objectief wat voor een computer zouden we dan moeten gebruiken? Ooh wacht hoor ik daar Mac OS? Sorry hoor maar daar zitten die lekken ook gewoon in, maar doordat Apple zo een gesloten bedrijf kan haast niemand dat te weten te komen. Wil je echt veilig zijn, sluit je computer niet aan op het internet dan. Vanaf het moment dat je je computer/laptop ongeacht welke besturingssysteem ben je kwetsbaar.
1) Het IP adres kan niet hetzelfde zijn geweest, dat zou de router niet toe mogen staan/kan hij niet afhandelen.

2) Je vriend kan gehackt zijn als hij en zijn oude vriend op hetzelfde netwerk (m.a.w. in hetzelfde huis) speelden, anders moet de zogenaamde hacker flink veel verstand van hacken hebben gehad, wat jij beter kan beoordelen dan ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms. Hangt ervan af of hij een goede Firewall draait en alleen die poorten open heeft staan die hij ook wil/nodig heeft.

Met een IP adres is een poortscan eenvoudig te doen. Het verkeer over een poort wordt nl door een bijhorend programma op de pc afgehandeld (bv email tool) en in die programma's zitten soms fouten. Op die manier komen hackers binnen (of via een programma dat je zelf opstart bv als attachment van een email). Laat hem even controleren of hij een Firewall heeft en deze goed staat ingesteld.

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Firewall?wasRedirected=true
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het IP-adres zal alleen hetzelfde zijn als ze beiden vanaf het zelfde netwerk (thuis, school, bedrijf...) runescapen!
Als de ene persoon niet uitlogt en de ander gaat naar de site runescape, kan 't door cookies zo zijn dat die 2e persoon volautomatisch doorgaat met het runescape-account van de eerste persoon. Dat werkt inderdaad alleen zo gevaarlijk als er sprake is van slechts 1 PC waarbij beide personen dus hetzelfde IP-adres hebben. Of 't ook fout kan werken als er sprake is van meerdere PC's achter dezelfde proxy: ik geloof het wel. Het is dus altijd zaak netjes uit te loggen na gebruik van runescape (of welk ander account dan ook) i.p.v. bijv. plompverloren de browser te sluiten of de PC uit te drukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, in principe niet want dan moet tie nog je issd naam werten en dan nog je wachtwoord die je van je provider heb meegekregen en geloof mij...alsze echt bij je binnen willen komen, komen ze er écht wel dus kun jij je alleen maar afvragen; Wat valt er bij mij nou te halen?? gr.bb
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi
nee dat kan niet mijn vriendin weet mijne ook maar wachtwoord enzo ook niet
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je iemand ip nummer weet, zijn naam, adres, kortom bijna alles van die persoon. Kan je een heeel eind komen om te hacken. Zo hack je op een simpele manier zijn/haar email. Eenmaal in zijn inbox gekomen, heb je een groot probleem. Zo wordt ook vaak gerommeld met het spel runescape en dergelijke.