Is het mogelijk om voor een specifieke folder in windows 7 een paswoord te maken zodat hij niet voor iedereen die de pc gebruikt toegankelijk is?

Niet dat er allemaal rare dingen in staan, maar wel dingen die prive zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Twee mogelijkheden:
Een map versleutelen in windows 7: rechtsklik op de folder→tab algemeen→geavanceerd:Inhoud versleutelen om gegevens te beveiligen . Hierna zijn je gegevens versleuteld en heb je een password nodig om het te ontgrendelen. Zie hiervoor de help functie in windows zoekterm "encryptie".
De andere mogelijkheid:

http://www.iobit.com/password-folder.html

Een shareware progje dat doet wat je vraagt.

Suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks! Het werkt perfect! :)

Andere antwoorden (2)

Folder Access 2.0 freeversion is eenvoudig in gebruik. (Locked 4 folders in de freeware versie)

Elke wachtwoordbeveiliging op mappen werkt op windows niveau, maar als je opstart met een geschikte bootCD is je wachtwoordbeveiliging weg met de wind vrees ik en kan je zo bestanden wegplukken/lezen. Wat met "hackers"?
Een wachtwoord gebruiken mag je beschouwen als een eerstelijns defensie.
Een 2de vereiste voor iet of wat deftige beveiliging is versleuteling(encryptie).
Mogelijkheden in volgorde met stijgende beveiligingsgraad:
1) Map beveiligen met paswoord of verbergen =>nauwelijks bescherming voor iemand die zijn weg weet in windows!
2) Een met paswoord beveiligd document (word, Excel,...). =>vrij gemakkelijk te kraken/achterhalen
3) Gebruik een inpakker (zipper) met goede versleutelingsmogelijkheid: bv. Zipgenius => versleuteling sterk genoeg?
4) er zijn applicaties die speciaal voor het bewaren van wachtwoorden zijn gemaakt; keuze genoeg: lijstje => Betrouwbaarheid? Encryptie sterk genoeg?
5) Daarnaast zijn er de échte encryptie applicaties; hierbij wordt eveneens bijna altijd met een wachtwoord gewerkt. Ik gebruik hiervoor zelf het opensource TrueCrypt. Kan je heel veel mee doen. Bijvoorbeeld een versleuteld bestand aanmaken dat je kan mounten zodat het zich gedraagt als een echte drive (met formateren en alles derop en deraan). Er zijn er zo nog wel meer: lijstje => Freeware/Utilities/Encryptie Programma's

Met de stijgende beveiligingsgraad lijkt het misschien iets complexer te worden. Dat is deels wel waar, maar helemaal niet onoverkomelijk en valt uiteindelijk beter mee dan op het eerste gezicht lijkt.
Neem een beveiliging op maat van de waarde die je hecht aan je gegevens.
Als je ook wachtwoorden bewaard voor bijvoorbeeld PC-banking o.d. kan je die maar beter zo streng mogelijk beveiligen.

je kan ook rechten instellen per map in windows7 premium maar ik neem aan dat je 1 gebruiker hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vannaf win 7 pro. Heb je BitLocker. Hiermee verleutel je de bestanden mee op hoog bedrijfsnivo.