Nee ipod van apple kan je geen virus krijgen
omdat er al een soort virus scanner ingebouwd
is

P.s op alle apple producten heb je geen virus scanner nodig

Toegevoegd na 37 seconden:
ipod touch*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als er een complex besturingssysteem op staat, kan er een virus op komen - op voorwaarde dat de software niet in ROM maar in RAM staat.

Momentje, ff googlen...

Verder kunnen virussen zich verspreiden via writable schijven (zoals stickjes) die je aansluit op je PC die een besturingssysteem automatisch start en/of opent. Eigenlijk zit de fout dan niet in 't stickje, maar in het besturingssysteem. Standaard zou dat potdicht moeten staan. Als een gebruiker niet weet dat hij setup.exe moet gebruiken om iets te installeren, dan heeft die gebruiker ook niet genoeg kennis om een PC goed te beveiligen. Dus is "autorun" een onnodige onveilige functie die in teveel besturingssystemen zit ingebouwd.

Zelfs Iraanse kerncentrales hebben last van zulke virussen (Stuxnet).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een virus moet je meestal (zonder te weten) downloaden.
en een ipod download alleen de plaatjes die geladen moeten worden voor een website, dus nee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een ipod kan nooit een virus krijgen, dus wees maar gerust. zelfs geen ipad of computer van apple.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar de kans is zeer klein. Niemand heeft er iets aan om een virus voor een iPod te ontwikkelen. Hier gaat veel tijd in zitten, bij een computer heeft het sturen van een virus vaak het doel om bandbreedte te krijgen. Maar die heb je niet op een iPod dus is het nutteloos.