Er zit een virus op mijn computer, help please!!!

Er zat opeens een virus op mijn computer, hoe kan ik die verwijderen? Rechtsonderaan staat ook een icoon en telkens als ik een programma wil opstarten zegt het dat ik het niet kan openen. Alleen in de veilige modus is het virus er niet. Hoe kan ik het verwijderen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Dat is vervelend! Ik geef je twee links (allebei gratis voor privégebruik):
- http://www.malwarebytes.org/mbam.php (Malwarebytes antimalware, een goed programma en probeer het eerst hiermee op te lossen)
- http://www.bleepingcomputer.com/combofix/nl/hoe-dient-combofix-gebruikt-te-worden (ComboFix, een zeer krachtig programma om virussen van (32-bits) computers te verwijderen, pas hiermee op en volg de handleiding want het is een zeer krachtig progamma)

Succes ermee en voor vragen mag je me ook een berichtje sturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Met een anti-virus programma.

Download Als de ***** AVG FREE EDITION

Uitstekend programma met veel functies.... Gratis!

http://free.avg.com/nl-nl/download-free-antivirus

Klik op de link.

Succes,

Sherlock.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel moderne virussen schakelen de virusscanners uit, dus dan heb je hier niets aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor. Laat dit maar aan mij over, eigenlijk aan AVG, omdat ik hier veel van weet.
Met een anti Virus programma opzoeken in welk bestand het virus zit en dan dat bestandje verwijderen; Klaar :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Was het maar zo eenvoudig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik verwijder m'n virussen altijd zo, al meer dan 10x gedaan
Cryofiel
13 jaar geleden
Dan heb je geluk gehad, met virussen die zich eenvoudig laten verwijderen. Trouwens - al meer dan 10x gedaan? Hopelijk niet bij je eigen computers...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel, gaat goed zo :)
Download regelmatig wat en loop wel is een virus op, doe het altijd al zo, nog nooit probleem gehad
nee geen AVG als windows je lief is. ( dit wil nog wel eens windows onderdeelen voor virus aanzien. )
gebruik Avast. hierbij zijn licencies voor een jaar antivirus gratis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk niet. AVG heb ik al 5 jaar en nog nooit problemen gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://tweakers.net/nieuws/56669/virusscanner-avg-verwijdert-user32dll-door-fout-in-definitiebestanden.html http://tweakers.net/nieuws/71113/avg-gebruikers-kunnen-windows-niet-meer-booten-na-update.html http://webwereld.nl/nieuws/67995/update-avg-antivirus-sloopt-windows-opnieuw-.html ....uhu ja prima software toch..geen virus maar je pc start ook niet meer op.
ja ik denk dat je gewoon geluk heb gehad :) maar ik heb het er niet op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik AVG ook al een paar jaar op windows Xp en Vista, nog nooit problemen gehad...
vanwege de waarschuwing evengoed geen min waard, maar ik denk ik zet het er even bij...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alle info is welkom :) danku :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
McAfee heeft ook al eens normale bestanden als geinfecteerd gezien en verwijderd... AVG is prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk, bij AVG (en McAfee, en ik geloof dat er nog eentje was) is 't al een keer gebeurd... Men is er DAAR nu extra op verdacht: waarschijnlijk wordt er daar dus nu beter getest dan bij een aantal concurrenten... :).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
avg stond kort geleden slecht in de cijfers om dat ze een miniscule foutje hadden gemaakt... kan gebeuren... avast maakt wel eens grotere fouten zoals je computer die vertraagt word...
maar avg is nu weer veilig om te gebruiken dus niet meer van toepassing...
toch handig als je het internet beter in de gaten houd ;)
Probeer het met Hitmap Pro, is makkelijk te installeren, doet zijn werk snel en is vervolgens weer simpel te verwijderen.
Als alles weer goed is, natuurlijk wel een goede virusscanner installeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bestaat HitmanPro nog? Het werkt(e) goed, maar installeert wel een hoop zooi die men niet altijd nodig had/heeft. Malwarebytes ruimt een hoop malware, spyware en adware op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hitman Pro werkt tegenwoordig anders, het installeert geen zooi meer (deed dat vroeger inderdaad wel), maar stuurt verdachte bestanden op via het internet om ze extern te controleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah. Ik ben er mee opgehouden toen ze er geld voor wilden hebben, maar voornamelijk dat het niet meer zo draaide als ik het nodig had en SpyBot e.d. vaak meer problemen gaf, dan dat hij oplosde. (overigens geen min van mij, maar dat lijkt me duidelijk).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De laatste keer dat ik HitmanPro wou downloaden, kwamen er automatisch geluiden via de website bij mijn speakers binnen. Via irritanten Flash-animaties. Om de 1-of-andere reden staat flash-geluid ALTIJD op zijn maximum en altijd keihard. Veel harder dan mijn MP3-muziek bijvoorbeeld. Hard genoeg om speakers/versterkers te mollen als je dat toevallig wat hard hebt staan (ook als je je muziek veel zachter hebt staan).
Tevens hebben ze niet gereageerd op die klacht. Kortom, de laatste keer dat ik HitmanPro bezocht, was er juist kans op *beschadiging* van je PC. En men reageert niet op klachten. Dat zegt mij allemaal genoeg: men neemt de klant niet serieus. En software van een bedrijf die niet serieus is, heb ik liever niet op mijn PC als 't niet echt noodzakelijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind het maar link hoe hitmanpro te werk gaat...
scannen via clouding? ik weet het niet...
ik bedoel wie zegt dat me oma weet wat een virus is?
Dan moet je eerst achterhalen welke malware het is (of je moet bereid zijn Windows opnieuw te installeren). Elke malware heeft een andere aanpak nodig.
Dat kan je bijvoorbeeld proberen te detecteren via een online virusscanner zoals die van NOD32:
http://www.eset.com/online-scanner

Als je er achter bent welke malware je hebt, kunnen we waarschijnlijk veel beter verder helpen.

Je kunt trouwens ook allerlei zaken die automatisch opstarten (waar malware bijna altijd gebruik van maakt) verwijderen of uitschakelen via msconfig.exe / opstarten, via services.msc, en via regedit.exe (zoek naar runonce, ga omhoog naar run (en herhaal dit totdat geen runonce meer gevonden), kijk wat daar allemaal in staat, vertel het ons en wij kunnen vertellen wat je er uit mag halen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Norton Power Eraser.... werkt top, is van officiele Symantec website.... en gratis....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vermoedelijk is het scareware en geen virus
ga naar veilige modus met netwerk mogelijkheden

En download en installeer daar het programma malwarebytes zie link

de gratis versie is goed genoeg

snelle scan en besmetting opruimen

en daarna weer opstarten kijken of alles weer werkt

en doe eventueel nog een volledige scan

die kan lang duren maar wel zo goed
capthavoc
13 jaar geleden
Het beste is om naar de website Hijackthis te gaan.
Hier zitten professionals die je stap voor stap helpen om het probleem op te lossen.
Je download eerst het programma, maak hiermee een logfile, en vervolgens volg je de link naar het forum om daar de log te plaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En voor degeen die mijn vorige antwoord hebben laten verwijderen: Dit programma is dus NIET illegaal!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een moderator die niet weet dat 't juist een goed programma is, en daarom zo'n antwoord zou verwijderen, hoort eigenlijk geen mod te zijn... Maar misschien was er een andere reden?