Kan een emailadres door iemand anders gebruikt worden?

geregeld krijg ik mail met rare engelse namen die viagra aanprijzen .

ik heb er geen moeite mee omdat ik ze zo kan blokkeren
nu heeft iemand mijn mailadres gebruikt .

hoe kan dat? want dat systeem geeft toch aan dat die naam niet meer vrij is.

nu kan ik het niet blokkeren

ik wil ook weten als er post van mij gekaapt wordt
kan het dat mijn wachtwoord gekraakt is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.7K

Antwoorden (6)

Ja dat is het hoogstwaarschijnlijk

Toegevoegd na 13 minuten:
Je kunt geen nieuw e-mail adres aanmaken met een adres dat iemand anders ook al heeft, dan moet je iets anders kiezen omdat dat e-mailadres al in gebruik is. Dus niemand zal de zelfde hebben als jij dus mischien weet iemand je wachtwoord en hij is gekraakt

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik bedoel "of" hij is gekraakt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is wel mogelijk dat je wachtwoord ergens ander terecht is gekomen,
maar dat heeft met die rare viagra emails niets te maken je hebt waarshijnlijk ooit eens ergens je email adres achter gelaten en dat bij hun terecht gekomen,nu sturen ze je dus iedere keer emails ook blokkeren helpt niet of weinig want ze gebruiken iedere keer andere adresen om mails te versturenZelf denk ik wel eens dat ze gewoon luk raak emails versturen en dan kijken of het bij een adres aan komt want wat ik ook doe na een tijdje krijg ik toch weer vage emails terwijl ik heel voorzichtig ben met mn echte email adres en voor allerlij niet belangrijke dingen andere email adressen gebruik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je, want zo is t
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kreeg een mail met ,mijn voor en achternaam en emailadres ik heb al veel nepnamen geblokkeerd en nu hebben ze dat emailadres gebruikt zodat ik het niet kan blokkeren
hoe moet ik dat wachtwoord veranderen?
ik ken wel een sterk ww maar zie niet waar ik op moet klikken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou je met alle liefde wereld willen helpen maar ik ben nogal digibeet,het lijkt mim een vraagje waard wel ff er bij melden welke email client je gebruikt
succes
Hoi,

Ik betwijfel of je mail gehacked is. Als dat zou zijn veranderen ze ook je wachtwoord zodat jij er niet meer bij kan.

Met betrekking op mail versturen met jouw naam als afzender, dat is een makkie. Men gebruikt een "open" mailserver (deze controleert niet of de afzender daadwerkelijk een gebruiker is die bij die server geregistreerd is) en kan dan mail versturen met elk willekeurige afzender.

Zelf heb ik wel eens vrienden in de maling genomen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,
Als ze uw wachtwoord kennen wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
JA, simpelweg, zodra een emailadres gemaakt is kan het door iedereen worden gebruikt, zolang ze het wachtwoord hebben kunnen ze inloggen.

zodra ze het adres hebben, kunnen ze dat op elke site aanmelden voor een mail-lijst

dit kan geblokkeerd worden met de simpelste spam-filters.
als je bang bent dat je wachtwoord bekent is,
dan kun je *aanmelden* in hotmail.com
dan met "wachtwoord vergeten" een nieuw wachtwoord instellen,
dit is een optie die ik gebruik aangezien ik altijd verdwaald raak op die site.

voor extra veiligheid raad ik je aan 2 mails aan te maken, die verbinden, zodat je 3 mails kan inkijken tegelijk.
klinkt raar...
maar zo kun je via-via een mogelijk *gehackt* account in. en zo wachtwoord veranderen.
meeste hack-bots zijn hier niet mee ingesteld en zo kun je die dan ook omzeilen,

Veel succes ^^
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NEE,

je mail adres is niet gekraakt, dit soort spam word rond gestuurd via een spam bot die ook jouw adres gebruikt niet jouw echte adres maar als je het leest lijkt het wel zo.
Je hebt waarschijnlijk je mail adres oop een site neergezet en nu word dit gebruikt, maar ik denk niet dat iemand echt jouw mail kan lezen etc, probeer maar eens je wacht woord te veranderen je zal zien dat dat niks uitmaakt