Ik heb een knopje op mijn laptop waarmee ik de WLAN-functie kan activeren of desactiveren. Maar hoe kan ik nagaan of hij gedesactiveert is of niet?

Ik wil de WLAN-functie uitschakelen omdat ik altijd bang ben voor eventuele stralingen, hoe miniem ook. Ik heb dus een schakelaar op mijn laptop (Medion MD 95400) maar als ik op het knopje druk kan ik niet zien of die functie nu wel of niet uitgeschakeld is. Hoe kan ik dat nagaan?

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik heb ook geen draadloze internetverbinding in de buurt die toegankelijk is op het te testen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

als je het zeker wil weten ga naar je apparaatbeheer. daar kan je hem ook handmatig uitzetten. je kan het ook controleren of deze deze echt uit staat als je die knopt gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Even verbinding zoeken met internet. Kan je geen verbinding maken, dan kun je er vanuit gaan dat de WLAN-functie gedeactiveerd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan rechtsonderin je werkbalk zien of je verbinding hebt met het internet en als je er met je muis op gaat staan zie je of je wireless of via een kabel verbonden bent.
daarbij krijg je bij de meeste laptops een melding onderin je scherm als je het knopje indrukt met
wireless lan disabled of draadloze verbinding uitgeschakeld
Je kan ook bij netwerkverbindingen kijken in je configuratiescherm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heey boren mag altijd he,dus als je er zin hebt en je wilt het per se zeker weten...
lol :)
Boven genoemde antwoorden zijn zeker een oplossing, Je kan alle draadloze connecties hardwarematig uitschakelen op een laptop namelijk de module z`n stekker er uit halen. (Ik raad aan dit te doen door iemand die er verstand van heeft of door een computer winkel) aan de onderkant van de laptop heb je meerdere schroefjes soms staan er symbolen op zoals een schotel of iets dergelijks daar achter zit een kleine chip die zorgt voor alle draadloze communicatie (bluetooth & WIFI) vaak zit hier een kleine connector kabeltje aan die gemakkelijk te ontkoppelen is. Zo weet je zeker dat het nooit aan kan gaan.

Dit is wel 1 van de meest vergaande oplossingen die er zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de meeste laptop hebben ook wel een indicatie lampje voor de wlan als ie brand is ie aan.
en natuurlijk het icoontje in de taakbalk
als die er niet staan ga even naar configscherm je kan daar namelijk de optie
netwerk iconen weergeven als er verbinding is. dan zie je dat en als er geen verbinding is zie je kruisje er door
de draadloze is dan die met de straaltje er naast
capthavoc