er zijn verschillen tussen en virus , een worm en key logger

Een computervirus is een computerprogramma dat zich aan een bestand kan koppelen, bijvoorbeeld bestanden van je besturingssysteem.

Een keylogger is een programma die toetsaanslagen registreert. Alles wat de gebruiker met zijn toetsenbord typt wordt opgeslagen, denk bijvoorbeeld aan emails, creditcardgegevens

Een computerworm lijkt sterk op een computervirus. Een worm verspreid zich over het netwerk via emails en over P2P netwerken